Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:155453
 
Vērtējums:
Publicēts: 01.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Uzņēmuma darbības virzieni un vēsture    4
2.  Uzņēmuma organizatoriskā struktūra    5
3.  Uzņēmuma vidi ietekmējošie faktori    6
3.1.  Iekšējās vides analīze    6
3.1.1.  Uzņēmuma mērķi un stratēģija    6
3.1.2.  Preču sortiments    7
3.1.3.  Ienesīgums    7
3.2.  Tieši ietekmējošās ārējās vides analīze    7
3.2.1.  Piegādātāji    7
3.2.2.  Starpnieki    8
3.2.3.  Pircēji    8
3.2.4.  Konkurenti    9
3.2.5.  Sabiedriskās organizācijas un prese    10
3.3.  Netieši ietekmējošās ārējās vides analīze    10
3.3.1.  Demogrāfija    10
3.3.2.  Ekonomiskais stāvoklis    11
3.3.3.  Valsts politika    14
3.3.4.  Sociālie faktori    15
3.3.5.  Kultūras faktori    16
3.3.6.  Zinātniski tehniskie faktori    17
3.4.  SVID analīze    17
4.  Uzņēmuma ekonomiskā darbība    19
4.1.  Dinamiskā (horizontālā) analīze    19
4.2.  Struktūras (vertikālā) analīze    21
4.3.  Rādītāju sistēmas analīze    22
4.3.1.  Likviditātes rādītāji    22
4.3.2.  Maksātspējas (saistību) rādītāji    23
4.3.3.  Aktivitātes rādītāji    24
4.3.4.  Rentabilitātes (ienesīguma) rādītāji    26
  Secinājumi un priekšlikumi    29
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    31
  Pielikumi    32
Darba fragmentsAizvērt

Par prakses vietu tika izvēlēta SIA “N”. Tā ir ražošanas komercfirma, kas veiksmīgi darbojas Latvijas tirgū jau septiņus gadus. Uzņēmuma galvenais darbības veids ir starpniecība ražošanā, izpildot ārzemju firmu pasūtījumus. Otrs darbības virziens ir apģērbu un apavu tirdzniecība. Uzņēmuma veikalā galvenokārt tiek realizēti apģērbi, kas ražoti pašu ražotnē (meitasuzņēmumā). Diemžēl pēdējā laikā pārdošanas rezultāti nav apmierinoši, kas rosina izpētīt šī darbības virziena lietderību. Latvijas apģērbu tirgus ir diezgan piesātināts, turklāt tajā parādījušies vairāki jauni nozīmīgi konkurenti. SIA “N” darbībā pienācis brīdis, kad jāizšķiras par to, vai atstāt tirgu, vai izstrādāt jaunu darbības stratēģiju, lai atrisinātu esošās problēmas. Lai pieņemtu lēmumu, nepieciešama informācija par savām un konkurentu precēm un to realizāciju, kā arī savu vietu tirgū.
Prakses atskaites mērķis ir, izmantojot iegūtās zināšanas, apkopot un izanalizēt pieejamo informāciju par uzņēmumu, lai noteiktu tā vidi ietekmējošos faktorus un izvērtētu darbības rezultātus, kas ļautu izdarīt secinājumus par uzņēmuma konkurētspēju un attīstības iespējām.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai tika veikti šādi uzdevumi:
iepazīšanās ar uzņēmumu, tā darbību un vēsturi, lai noteiktu tā attīstību 7 gados;
uzņēmuma organizatoriskās struktūras izpēte, kas ļautu iepazīties ar atsevišķu nodaļu funkcijām;
iekšējo vidi ietekmējošo faktoru analīze, formulējot uzņēmuma mērķus un stratēģijas;
ārējo vidi ietekmējošo faktoru analīze, pamatojoties uz statistikas datiem un literatūru, lai apzinātu uzņēmuma potenciālās iespējas tirdzniecības sfērā un iespējamos draudus, kā arī novērtētu ekonomisko stāvokli valstī;
SIA “N” ekonomisko rādītāju analīze, lai novērtētu firmas stabilitāti, finansiālās darbības efektivitāti, kā arī noteiktu turpmākās attīstības virzienus;
secinājumu un priekšlikumu izstrādāšana un argumentēšana, pamatojoties uz apkopoto materiālu analīzi.
Prakses atskaitē izmantotas gan marketinga, gan ekonomiskās pētījumu metodes. Lai analizētu uzņēmuma ekonomisko darbību, veikts pētījums par periodu no 2000.-2003.gadam, neieskaitot. Tam lietota salīdzināšanas metode, salīdzinot ar iepriekšējiem periodiem. Analīzei izmantoti gan dinamikas, gan struktūras relatīvie lielumi, kas izteikti procentu formā. Firmas vēstures dati minēti par visu tās pastāvēšanas laiku.
Tā kā firmā nepublicētie materiāli nav pieejami, tika veikta saimnieciskās darbības ārējā analīze pēc uzņēmuma pārskatiem, kas ir Uzņēmumu Reģistra rīcībā. Pētījumos izmantota arī speciālā literatūra (ekonomikas, uzņēmējdarbības ekonomikas un tirgzinību), valsts statistikas dati, periodiskie izdevumi un interneta resursi.
Temata ierobežojums saistīts vispirms ar faktiem, ko firma uzskata par komercnoslēpumu. Tas saistīts arī ar darba apjomu – šeit galvenokārt veikta vides izpēte vienam no firmas pamatdarbības virzieniem – tirdzniecībai. Otra darbības virziena – starpniecības ražošanā – izpētei pietrūkst nepieciešamo datu. Savukārt ekonomiskie rādītāji pieejami par abiem darbības virzieniem kopā, jo bilancē tie netiek dalīti. Atsevišķa grāmatvedība ir vienīgi ražotnei Latgales reģionā (meitas uzņēmumam). Uzņēmuma ekonomiskie rādītāji darbā tiek analizēti par laika posmu no 2000.gada janvāra līdz 2002.gada decembra beigām. Tie ļauj spriest par uzņēmuma darbību kopumā, nevis, piemēram, tikai tirdzniecības sfērā. Lai to noteiktu, būtu nepieciešams veikt iekšējo analīzi. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties