Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:154890
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Cukura diabēts ir hroniska slimība, ar ko pasaulē slimo 135 miljoni cilvēku. Šī saslimšana pēc aterosklerozes un onkoloģijas slimībām ieņem trešo vietu saslimstības gadījumu biežuma ziņā. Latvijā ar cukura diabētu slimo vairāk nekā 25 tūkstoši cilvēku. Endokrīno slimību vidū cukura diabēts sastopams 60-70% gadījumā. Saslimstība ar cukura diabētu arvien palielinās, un šī slimība skar visu vecumu grupu pārstāvjus.[1]

Cilvēkam, kuram ir radusies veselības problēma, bieži nav zināšanu, kas nepieciešamas, lai tiktu galā ar jauno situāciju. Māsa šajā gadījumā kalpo kā “ ārējais resurss”, lai palīdzētu pacientam uzturēt un uzlabot veselību.
Māsai jābūt priekšnoteikumiem lai spētu sniegt šo palīdzību. Viens no veidiem, kā māsa var pietuvoties pacientam ir apzināti izmantot savas zināšanas par cilvēkiem jaunā dzīves situācijā, un izmantojot, savu personību, nodibināt kontaktu ar pacientu. Labs kontakts un uzticēšanās starp māsu un pacientu ir nepieciešams, lai veidotos laba mācīšanās vide.

Kādas pārmaiņas notiek, kad cilvēkam tiek paziņots par saslimšanu – diabetes mellitus?
Šajā situācijā māsas mērķis var būt palīdzēt iegūt pacientam jaunu priekšstatu par savām iespējām, lai tās racionāli izmantotu, un spētu pats atrisināt savas veselības problēmas. Māsas sniegtās zināšanas var kalpot par palīglīdzekli šo mērķu sasniegšanai. Caur izglītošanu un jaunu zināšanu iegūšanu pacients var saņemt palīdzību un atrast jēgu jaunajā situācijā. [2]

“Kad sākt izglītošanu un kā to sākt?”
Kad pacients ir ievietots nodaļā, māsai ir nepieciešams iegūt datus par pacienta stāvokli, pirms sāk viņa izglītošanu. Jāsavāc plaša un izsmeļoša anamnēze.
Var pieņemt ka, pirmajās dienās māsa, sarunājoties ar pacientu, ir nedaudz viņu iepazinusi. Izpētot faktus, māsa nosaka, vai pacientam nepieciešams mācīties un analizē viņa mācīšanās priekšnoteikumus.
Liela daļa pacienta izglītošanas būs saistīta ar to, kā pacientam palīdzēt atzīt mācīšanās nepieciešamību. Mācīšanās ļoti lielā mērā būs atkarīga gan no pacienta veselības stāvokļa, gan fiziskā, gan psihiskā , gan sociālā stāvokļa. Tāpat svarīga loma būs pacienta vecumam, attīstības līmenim, izglītībai un iepriekšējai pieredzei.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties