Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:145848
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Motivēšana un tās nozīme    4
2.  Motivēšanas teoriju raksturojums    7
2.1.  Satura motivēšanas teorijas    8
1.  A.Maslova vajadzību hierarhija    8
2.  K.Alderfera ERG teorija    10
3.  Deivida C.Makklellanda un Dž.Atkinsona trīs vajadzības    10
4.  F.Hercberga divfaktoru teorija    14
5.  Norises motivēšanas teorijas    18
6.  Taisnīguma teorija    18
7.  Gaidu teorija    20
8.  Portera – Loulera (Porter – Lawler) modelis    21
9.  Stimulējošās motivēšanas teorijas    23
  Izmantotās literatūra    25
Darba fragmentsAizvērt

Psiholoģiskā un vadībzinību literatūra atklāj daudz motivēšanas būtības raksturojošas definīcijas un atziņas:
Motivēšana- savas nostājas vai rīcības izskaidrošana vai pamatošana sev un savai grupai ar pieņemamiem iemesliem; mērķtiecīga, aktīva darbinieka uzvedības, darbības ietekmēšana [Klauss., 2002, 253.lpp].
Motivēšana-ir darbinieku stimulēšana izvēlēties kādu no rīcības alternatīvām, lai sasniegtu organizācijas un personīgos mērķus [Praude., Beļčikovs , 1996 , 282.lpp].
Motivēšana ir dinamisks process, kurā, izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu [ Forands I., Bokums Z, 2000, 102.lpp] .
Pēc darba autores domām Andra Klausa definīcija ir vispilnīgākā, jo ietver sevī divas iepriekšējās definīcijas.
Visu motivēšanas procesu var nosacīti iedalīt 5 daļās, kurām ir rotējošs raksturs ( skat. 1.attēlu). Viss sākas ar vajadzību vai interesi. Cilvēks "izlemj", ka viņam ir vajadzība vai interese, kura jāapmierina, viņš sāk meklēt iespējas, kā to izdarīt. Kad ir atrastas iespējas, tad ir jāizvēlas kā rīkoties, lai sasniegtu vēlamo, proti, apmierināt vajadzību. Ja vajadzība ir apmierināta, t.i. vērtējums ir pozitīvs, notiek citas vajadzības apzināšanās; ja nē, tad cilvēks var mainīt savu rīcību, kamēr nesasniegs vēlamo vai arī neparādīsies kāda cita, svarīgāka vajadzība.
Eksistē vairākas motivācijas teorijas. Neviena no tām nevar būt universāla un viennozīmīgi neizskaidro cilvēku rīcību, jo cilvēki ir pārāk sarežģītas būtnes.
Landijs un Bekars [Landy, Becker , 1987, 1-38.lpp; Garleja , 2003, 27.lpp] klasificēja visas mūsdienīgas motivācijas teorijas un pieejas 5 kategorijās:
vajadzību (need) teorija;
stimulēšanas (reinforcement) teorija;
taisnīguma (equity) teorija;
gaidu (expectancy) teorija;
mērķu izvirzīšanas (goal-setting) teorija.
Beļčikovs J. un Praude V. [Praude, Beļčikovs, 1996 , 283.-284.lpp] mūsdienu motivēšanas teorijas klasificē trīs lielās grupās:
satura motivācijas teorijas;
norises motivācijas teorijas;
stimulējošas motivācijas teorija. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1142125
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties