Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:143534
 
Vērtējums:
Publicēts: 14.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Patērētāju tiesību aizsardzības vispārīgie aspekti    5
1.1.  Jēdzienu patērētāju tiesības un patērētāju tiesību aizsardzība definēšana un izpratne    5
1.2.  Patērētāju tiesību un interešu aizsardzības rašanās aspekti (priekšnoteikumi)    6
1.3.  Patērētāju tiesību aizsardzības pamatprincipi ANO, Eiropas Savienībā ( ES ) un Latvijā    8
2.  Patērētāju tiesību aizsardzība Latvijas Republikā (LR)    11
2.1.  Patērētāju aizsardzības likumdošana    11
2.2.  Patērētāju tiesību un interešu aizsardzības institūcijas    14
2.3.  Svarīgākās patērētāju tiesību aizsardzības jomas    16
2.4.  Patērētāju ekonomisko interešu aizsardzība    20
2.4.1.  Preču un pakalpojumu garantija    20
2.4.2.  Patērētāja tiesības, slēdzot līgumus    21
2.4.3.  Patērētāja tiesības, iegādājoties nepienācīgas kvalitātes preci vai saņemot nepienācīgas kvalitātes pakalpojumu    22
3.  Patērētāju tiesību aizsardzības programma 2005. –2007.gadam    25
4.  Patērētāju tiesību aizsardzības statistika Latvijā    27
  Secinājumi    31
  Priekšlikumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    34
Darba fragmentsAizvērt

Pēc neatkarības atgūšanas piecpadsmit gadu laikā Latvijā ir izveidota funkcionējoša tirgus ekonomika. Kopš pārejas no centralizētās plāna ekonomikas uz tirgus ekonomiku Latvijas tirgū ir parādījušās un ir pieejamas daudz un dažādas preces, ir iespējami vairāki alternatīvi pirkumi, kuri atšķiras gan pēc kvalitātes, gan pēc cenas. Tirgū arvien biežāk parādās jaunas preces un pakalpojumi, tādējādi patērētājiem arvien lielākās grūtības sagādā informācijas iegūšana par šīm precēm un pakalpojumiem. Lai patērētājs veiktu pareizo izvēli, netiktu apkrāpts vai maldināts attiecībā uz piedāvātajām precēm un pakalpojumiem, viņam ir nepieciešamas dažādas un vispusīgas zināšanas.
Bieži vien vienkāršas pircēju un pārdevēju nezināšanas dēļ rodas nevajadzīgi pārpratumi un saasinājumi. Abpusējai izglītošanai patērētāju tiesību jautājumos jāveicina jaunas situācijas veidošanos, kad pārdevēji un pircēji no karojošām nometnēm un pretstāves kļūst par sadarbības partneriem.
Svarīgi ir arī tas, ka patērētāju tiesību aizstāvības līmenis vai dažādas priekšrocības pircējiem kļuvušas par būtisku faktoru konkurences cīņā starp tirdzniecības uzņēmumiem. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1155919
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties