Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:142746
 
Vērtējums:
Publicēts: 05.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  Organizācijas kultūra    4
1.1.  Jēdziena skaidrojumi    4
1.2.  Organizācijas kultūras loma un nozīme    4
1.3.  Vājas un stipras kultūras    5
1.4.  Organizācijas kultūras galvenās funkcijas    7
1.5.  Organizācijas kultūras veidošanās    7
1.6.  Organizācijas kultūras līmeņi    8
1.7.  Organizācijas kultūras ārējās izpausmes    10
1.8.  Organizāciju kultūras tipoloģija    11
1.8.1.  Harisona organizāciju kultūras tipoloģija    11
1.8.2.  T. Dīla un A. Kenedija organizāciju kultūras tipoloģija    14
1.8.3.  L. Konstantīna organizācijas kultūras tipoloģija    14
1.8.4.  K. Kamerona organizācijas kultūras tipoloģija    15
1.9.  Organizācijas kultūras diagnostika    17
2.  Situācijas apraksts – organizācijas kultūras izmaiņa Hipotēku bankā pēdējo 3 gadu laikā    18
2.1.  Situācijas raksturojums bankā ap 2005. gadu    19
2.2.  Situācijas raksturojums bankā ap 2008. gadu    22
2.3.  Organizācijas kultūras izmaiņas Hipotēku bankā    24
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    26
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas kultūru ir grūti viennozīmīgi definēt, jo to ir iespējams skatīt no dažādiem aspektiem, piemēram, no izglītības, uzņēmuma stiprām un vājām pusēm, kā arī darbiniekiem. Kamēr vadītāji ar savu darbību un menedžmentu spēlē lielu lomu organizācijas kultūras definēšanā, visi darbinieki sniedz savu ieguldījumu kultūras veidošanā. Ierodoties jaunā kompānijā katram darbiniekam ir sava personīgā pieredze un viņi nāk no dažādām vidēm, līdz ar to vienotu kultūru ir grūti izveidot. Bet parasti vadītājs zina, kad ir atradis īsto darbinieku, kas ir piemērots uzņēmuma kultūrai. Darbinieks vienkārši jūtas īstajā vietā.
Kultūrai ir varens spēks, kas veido apmierinātību ar darbu, darba attiecībām un procesiem. Taču kultūra ir kaut kas tāds, ko nevar redzēt, izņemot caur fizikālām izpausmēm konkrētā darba vietā.
Daudzos gadījumos kultūru var uzskatīt par „personību”. Līdzīgi kā cilvēka personība, tā tiek veidota no vērtībām, ticībām, pamatpieņēmumiem, interesēm, pieredzēm, audzināšanas un paradumiem, kas veido personas izturēšanos. Kultūra ir uzvedība, kas izpaužas brīdī, kad darba grupa strādā kopā pie noteiktiem, galvenokārt nerakstītiem noteikumiem.
Kultūru parasti nevar nosaukt par labu vai sliktu, kaut arī organizācijas kultūras aspekti iespējams veicina progresu un attīstību, taču citi aspekti var traucēt progresam.
Organizāciju kultūra ir samērā jauns, bet jau popularitāti ieguvis jēdziens gan organizāciju socioloģijā, gan psiholoģijā. Šis jēdziens ļauj labāk saprast un aprakstīt organizāciju kā specifisku lielo grupu dzīvi. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties