Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:133954
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.07.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

• Kvalitatīva pētījuma stratēģija:
o Izzinošais dizains
• Kvantitatīva pētījuma stratēģija:
o Eksperimentālais dizains
o Aprakstošais/korelācijas dizains

KVALITATĪVAIS PĒTĪJUMA DIZAINS
Kvalitatīvā pētniecība = izziņas process, kas balstīts uz izpratni.
Kvalitatīvais pētniecības veids ir piemērots:
• ja pētījuma jautājums ir – kā? un – kas?, pētnieks grib uzzināt – kas notiek?;
• ja pētījumam izvēlētā problemātika ir jāizpēta no jauna – nav teoriju, kas pierāda un izskaidro, tādēļ arī mainīgos nav viegli noteikt – vispirms viss jāpēta;
• ja nepieciešams detalizēts skatījums uz izvēlēto problēmu loku;
• ja grib cilvēkus pētīt viņu dzīvajā dzīvē nevis uzstādīta eksperimenta apstākļos;
• ja grib pētījumā izpausties literārā stilā. Pētījumā lieto ES - 1. personas vietniekvārdu, raksta savā vārdā;
• ja pietiek laika un līdzekļu tik dziļam pētījumam, ja to var atļauties.
• ja dotajā zinātniskajā vidē ir pieprasījums pēc daudzdimensionālām metodoloģijām;
lai pasvītrotu pētnieka lomu, būtu aktīvs māceklis pētījuma procesā, kurš spēj izklāstīt problēmu no pirmās personas redzesviedokļa, nevis tikai vērtēt no malas, uzņemoties eksperta lomu.

FILOZOFISKĀS POZĪCIJAS
Kvalitatīvā pētniecība neatkarīgi no izraudzītā dizaina veida balstās uz konkrētu pasaules redzējuma paradigmu.

SKATĪJUMI
• ONTOLOĢISKAIS - Realitāte ir subjektīva un daudzslāņaina; tāda, kādu to redz pētījumā iesaistītie dalībnieki. Pētnieks dalībnieku vārdos atrod vadošās tēmas un izgaismo dažādas perspektīvas. (Kāda ir realitātes daba?);
• EPISTEMOLOĢISKAIS - Pētnieks cenšas samazināt distanci starp sevi un to, ko viņš pēta. Pētnieks sadarbojas ar pētāmo lauku, velta tam laiku, kļūst par savējo. (Kādas ir pētnieka un pētāmā attiecības?);
• AKSIOLOĢISKAIS - Pētnieks saprot, ka pētījums ir atkarīgs no pētījuma dalībniekiem aktuālajām vērtībām un tādēļ ir iespējama aizspriedumu klātbūtne. Pētnieks pētījumā atklāti apspriež tās vērtības, kas piešķir naratīviem to veidolu un pievieno savu interpretāciju kopsakarā ar pētījuma dalībnieku skatījumu. (Kāda ir vērtību loma?)

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −0,70 €
Materiālu komplekts Nr. 1230796
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties