Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
7,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:113722
 
Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Grafs    4
1.1.  Grafu veidi    4
1.1.1.  Neorientēti grafi    4
1.1.2.  Orientētie jeb vērstie grafi    5
1.1.3.  Svērtie grafi    5
1.1.4.  Multigrafi    5
1.2.  Grafu pielietojums    6
2.  Grafu pierakstīšanas veidi    8
2.1.  Virsotņu blakus attiecības    8
2.2.  Kaimiņu saraksti (saistīto elementu saraksti)    8
2.3.  Incidences matrica    9
3.  Grafu apstaigāšana    10
3.1.  Plašumā vispirms demonstrācija (BFS)    11
3.2.  Dziļumā vispirms demonstrācija (DFS)    13
3.3.  Algoritmu pielietojums    16
4.  Grafa struktūras un apstaigāšanas metožu Realizācija    17
4.1.  Virsotņu blakus attiecību matrica    17
4.2.  Saistīto sarakstu grafs    18
4.3.  Dziļums vispirms meklēšana saistīto sarakstu grafā    20
4.4.  Plašums vispirms meklēšana saistīto sarakstu grafā    22
4.5.  Algoritmu salīdzināšana    23
  Secinājumi    29
  Literatūras saraksts    30
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Grafs ir datu struktūra ar ļoti plašu pielietojumu daudz dažādās jomās. Tas tiek izmantots dažādu tīklu un savstarpēju objektu attiecību modelēšanai tādās nozarēs, kā fizika, matemātika, ķīmija, informātika, socioloģija, ekonomika, ģeogrāfija un ļoti daudzas citas.
2. Plašā pielietojuma iespēju dēļ, grafi ir ļoti interesanta un saistoša tēma. Tās dziļāka izpēta un iespējamais pielietojums dažādu vizualizācijas rīku izstrādē vēljoprojām ir ļoti aktuāls daudzu programmētāju ikdienā.
3. Pastāv dažāda veida grafi un katru no tiem ir izdevīgāk izmantot dažādās situācijās. Atsevišķos gadījumos var būt nepieciešams izmantot vērstu grafu, bet citos nevērstu, svērtu vai pat multigrafu. Šī iemesla dēļ nepieciešams apzināties, kādas īpašības un funkcijas ir nepieciešams pildīt izveidojamajam grafam.
4. Grafu iespējams realizēt ar vairākām dažādām struktūrām. Katrai no tām ir savas priekšrocības un trūkumi attiecībā pret pārējām, tādēļ nepieciešams izvērtēt, kuras struktūras izmantot grafa realizēšanā. Piemēram, manipulācijas ar kaimiņattiecības matricu ir vieglākas, bet tā aizņem vairāk atmiņas un vietas pie saglabāšanas.
5. Par spīti tam, ka no izstrādātajiem algoritmiem plašums vispirms darbojās ātrāk nekā dziļums vispirms, nav iespējams viennozīmīgi noteikt kurš no tiem ir ātrāks kopumā. Katrs no tiem atsevišķās situācijās spēj būt labāks. Piemēram, ja zināms, ka meklējamā virsotne atrodas tuvu sākotnējai virsotnei, ir izdevīgāk izmantot plašums vispirms metodi, bet gadījumos, ja virsotne atrodas tālu no sākotnējās virsotnes, dziļums vispirms var būt izdevīgāks.
6. Bez norādītajām grafu apstaigāšanas algoritmiem pastāv daudzi citi un arī to modifikācijas, kas tiek izmantotas daudzu dažādu problēmu atrisināšanai. Piemēram plašums vispirms algoritms un tā modifikācijas tiek bieži izmantotas labirintu ģenerēšanā un atrisināšanā.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties