Organizācijas stratēģijas izstrāde ir aktuāla mūsdienas, jo nemitīgi tiek izveidotas jaunas un dažādas organizācijas, citas gluži pretēji-likvidētas. Stratēģiskā plānošana ir disciplinēti pūliņi radīt fundamentālus lēmumus un darbības, kas formē un norāda, kāda ir organizācija, ko tā dara un kāpēc tā to dara, ar skatu uz nākotni.
Process, kurā tiek izstrādāta stratēģija ir ļoti sarežģīts un laikietilpīgs un tā patstāvīgā izpēte nāk tikai par labu organizācijai, paskatoties uz situāciju valstī, un cik daudz organizāciju nonāk līdz bankrota robežai.Tāpēc ir jāpēta un jāsecina katrai organizācijai kādi ir faktori , kas ietekmē stratēģiju.
Kursa darba mērķis ir izpētīt kas ir organizācijas stratēģija, izpētīt kādi ir tās ietekmējoši faktori. Darba mērķa sasniegšanai veicamie uzdevumi:
1.Apskatīt stratēģijas definīcijas daudzveidību, izpētīt teorētiski, kas ir stratēģija;
2.Izanalizēt kā stratēģija tiek izstrādāta un īstenota, kādi faktori ietekmē stratēģiju;
3.Apskatīt stratēģijas realizēšanu tirgū;
4.Aprakstīt kādas ir stratēģijas funkcijas;
5.Noskaidrot kāpēc stratēģija jebkurai organizācijai ir mainīga;
6.Aprakstīt stratēģijas veidus, spriest par pozitīvajām un negatīvajām pusēm;
7.Izveidot secinājumus un priekšlikumus organizācijas stratēģijas uzlabošanai;
Pirmajā nodaļā ir apskatīta stratēģijas definīcijas, un tās daudzveidība, izvērtēti stratēģijas izveides pamatnosacījumi. Otrajā nodaļā ir apskatīts kā izstrādā stratēģiju un kā to realizē un kāpēc tā mainās. Trešajā nodaļā ir apskatīta organizācija „Post Nevada” , veikts tās apraksts. Ceturtajā nodaļā tiek izpētīti kādi iekšējie un kādi ārējie faktori ietekmē organizācijas „Post Nevada” stratēģiju.
Praktiskajā daļā, galvenokārt, ir izmantoti uzņēmuma nepublicētie materiāli, kas pieejami tikai “Post Nevada”. Šie materiāli darbā nav citēti tieši un nav norādītas atsauces uz šo informāciju. Pamatā ir izmantota autores pieredze strādājot šajā organizācijā. …