Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cena', 1.
  • Referāts 'Cena', 2.
  • Referāts 'Cena', 3.
  • Referāts 'Cena', 4.
  • Referāts 'Cena', 5.
  • Referāts 'Cena', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Cena ir produkta vērtība naudas izteiksmē, proti, patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto patēriņa labumu.
Visiem uzņēmumiem ieskaitot biznesa un bezpeļņas organizācijas jāveido savu produktu cenas. Cenas ir ļoti dažādas, piemēram:
• Ražotājs veido saviem produktiem ražotāju cenu, bet tirgotājs pieliek precei uzcenojumu un pārdod to par mazumtirdzniecības cenu;
• Bankas aizdod naudu par noteiktu procentu likmi.
Cenu veidošanas koncepcija ir cenu noteikšanas faktoru, principu, metožu un aprēķinu kopa.
Cenu veidošanas faktorus iedala iekšējos un ārējos. Galvenie iekšējie faktori ir:

• Mārketinga mērķi;
• Mārketinga darbības stratēģija;
• Uzņēmuma izmaksas;
• Mārketinga darbības organizācijā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants