Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 1.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 2.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 3.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 4.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 5.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 6.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 7.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 8.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 9.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 10.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 11.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 12.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 13.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 14.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 15.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 16.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 17.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 18.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 19.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 20.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 21.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 22.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 23.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 24.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 25.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 26.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 27.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 28.
  • Referāts 'Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos ', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
I.daļa.  Literatūras apskats un analīze   
1)  skolas un sabiedrības ietekme   
2)  ģimenes iespaids uz 3. - 5.klases skolēniem   
3)  motivācijas veidošanās šai vecumā   
4)  pašapziņas būtiskums profesionālās pašnoteikšanās dzīvē   
5)  teorijas par personības attīstību un profesionālās orientācijas koncepcijas   
II.daļa.  3. - 5. klašu skolēnu pētīšanas metodes   
1)  anketa, anketu aptauja   
2)  DDA   
3)  Aptauja (saruna) un vērojumi: vecāki, skolnieki, pedagogi   
III.daļa.  Skolnieku interešu pētījumi par profesionālo pašnoteikšanos dzīvē   
1)  eksperimentālo datu atspoguļojums   
2)  eksperimentālo datu analīze   
  Secinājumi un nobeigums   
  Izmantotās literatūras saraksts   
Darba fragmentsAizvērt

Mans izvēlētais temats ir, manā uztverē, ļoti aktuāls. Temata nosaukums ir “Ģimenes, skolas un sabiedrības ietekme uz profesionālās orientācijas veidošanos 3.-5.klases skolēniem.”
Mūsdienu apstākļos ir ļoti būtiski tas, kādu profesiju izvēlas jaunietis. Ņemot vērā mūsdienu ekonomisko situāciju valstī, darba tirgus ir ļoti mazs un nepieejams daudziem cilvēkiem. Mūsu valsts viena no lielākajām problēmām ir darba vietas. Tā kā ir izputināti un izpārdoti lielie uzņēmumi, tad ļoti daudz iedzīvotāju ir palikuši bez darba vietām. Tie pa lielai daļai ir cilvēki pēc trīsdesmit gadiem, kuriem ir problēmas ar pārkvalificēšanos. Bet tā nav vienīgā problēma. Ir jaunieši, jaunie bakalauri, kuri ir bez darba, jo nespēj atrast sev darba vietas.
Tas viss ir ļoti aktuāli un es ar to saskaros katru dienu, redzot jauniešus, kuri nezin kāpēc viņi ir mācījušies tieši tur, kuri kaut kā ir beiguši un nezin ko darīt tālāk. Viņi nezin ko viņi grib, kas viņiem patīk, kas interesē. Pēc manām domām profesionālo mīlestību un interesi ir jāaudzina jau no skolas laikiem. Vissvarīgākais ir cilvēkam pašam saprast ko viņš grib, ko viņš var.
Kā labāk izaudzināt pilnvērtīgu personību? Tas ir jautājums, kurš interesē ne tikai labas mātes, bet arī pedagogus un psihologus. Visus, kuri ir saistībā ar bērniem, to audzināšanu. Pēc manām domām, pilnvērtīga personība ir personība, kura ir harmoniska. Harmoniska ir domāta visādā nozīmē. Kurai ir sabalansētas attiecības starp mājām un darbu. Kurai ir patīkami iet uz darbu, nevis metas zosāda par to runājot vien.
Tas viss ir atkarīgs no audzināšanas. No pašas agras bērnības un arī no profesionālās orientācijas. Mūsu daudzās skolās tādas lietas ka profesionāla orientācija profesionāla līmenī eksistē ļoti zemā līmenī. Ir “Profesionālās karjeras izvēles centrs” Rīgā, kā arī citās Latvijas pilsētās, bet tas nodarbojas pamatā ar diagnostiku. Es pati savā laikā biju tur un mani nodiagnosticēja ļoti neprecīzi.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants