-
K-k un Ķ-ķ no burtu karaļvalsts
Skolotāja: Tagad lūdzu atveriet darba burtnīcu un kopā uzrakstīsim gan lielos, gan mazos burtus K-k un Ķ-ķ.
Skolēni sagatavojas rakstīto burtu apguvei uz līnijas.
Skolēni: Vai mums visas rindiņas jāpieraksta ar burtiem?
Skolotāja: Sākumā pierakstiet vienu rindu ar lielo burtu K, bet otru rindu – ar mazo burtu k.
Skolēni raksta burtus darba burtnīcā, skolotāja pārbauda. (Skolēni jau pirmsskolā apguvuši rakstītos burtus, taču, iespējams, ne visus. Daži skolēni nav rakstījuši neierobežotā laukumā, tāpēc svarīgi pirmajos mēnešos nostiprināt un attīstīt katra individuālo prasmes līmeni.)
Skolēni: Pabeidzām.
Skolotāja: Ļoti labi. Tagad katrs nosauks vienu vārdu, kas sākas ar burtu K vai Ķ.
Skolēni: koks, kaķis, kartupelis, ķemme, kāposts utt.
Skolotāja: Malači! Man prieks, ka jūs zināt tik daudz vārdus, kas sākas ar burtu K vai Ķ.
Nākamā uzdevuma izpildei skolēni sadalās pa pāriem.
Skolotāja: Es katram pārim izdalīšu attēlus ar priekšmetiem, augļiem un dārzeņiem, dzīvniekiem, kuru nosaukumi sākas ar burtu K. Daži no pāriem saliks kopā kartiņas ar priekšmetiem, citi pāri – ar augļiem un dārzeņiem, utt.
…
Stundas mērķis: Attīstīt skolēniem lasītprasmi un rakstītprasmi, saskatot skaņu/burtu attiecības vārdā, diferencējot cietās un mīkstās skaņas (K-Ķ). Bērni kopā ar skolotāju mēģina kopīgi noskaidrot stundas tēmu. Kāds burts ir dzirdams katrā vārdiņā? Stundas galvenie uzdevumi: *palīdzēt saskatīt skaņu/burtu attiecības, saskatīt burtus (K-k un Ķ-ķ) tekstos un vārdos, attīstīt lasīšanas mehānismu; *iemācīt pareizi rakstīt lielos un mazos burtus K-k un Ķ-ķ, dalīt vārdus zilbēs; atrast un izrakstīt no dotā teksta 5 vārdus, kuros ir burti K-k un Ķ-ķ; *nodrošināt lasīt un rakstīt prasmju paguvi savstarpējā saistībā. Stundas mērķis tiek sasniegts, organizējot individuāo darbu, darbu pārī ar ilustrācijām (attēliem); pildot kopīgus uzdevumus, vingrinājumus, minot mīklas un piedalotiest kopīgā rotaļā. Stundas nobeigumā skolēni tiek aicināti izteikties, komentēt savu veikumu stundā, atkārtot vārdus, kuri sākas ar burtu K un Ķ. Skolotājs novērtē skolēnu zināšanas.