Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 1.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 2.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 3.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 4.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 5.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 6.
  • Referāts 'Pārnesumkārba', 7.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pārnesumkārbas uzdevums un nozīme    1
  Iedalījums un klasifikācija    1
  Darbības princips un apraksts    2
  Tehniskā stāvokļa pārbaude (noteikšana)    4
  Galvenie darbības traucējumi    5
Darba fragmentsAizvērt

Darbības princips un apraksts.

Automobiļu pārnesumkārbas parasti vienplūsmas, vienreduktora, 3-5 pakāpju, trīsvārpstu pārnesumkārbas ar tiešo pārnesumu. Pārnesumu pārslēgšana notiek ar sinhronizatoriem vai bīdzobratiem.
Ja automobilim ir divi dzenošie tilti, tad pārnesumus pārslēdz arī sadales kārba un izveidojas divreduktoru shēma ar 6-10 pakāpēm.
Primārā vārpsta griezes momentu pievada reversmehānismam, kura koniskie zobrati brīvi (bet katrs uz savu pusi) griežas uz starpvārpstas. Pārslēdzot bīduzmavu, vienu koniskajiem zobratiem saslēdz ar starpvārpstu, kura tad griežas uz vienu vai otru pusi. Tādējādi visi caur starpvārpstu ieslēgtie 6 pārnesumi ir reversējami. Tos sauc par pamatpārnesumiem. Saslēdzot bīdzobratus ar sekundārās vārpstas zobratiem iegūst I, II un V pārnesumu, ja centrālpārvadā saslēgti zobrati. Zobratu saslēgšanu veic, iebīdot bīdbloka zobvainagu centrālpārvadā zobrata iekšējās sazobes zobos un tā saslēdzot zobratu ar sekundāro vārpstu.
Trīsvārpstu pārnesumkārbas parasti izveido tā, ka primāro (dzenošo) vārpstu var tieši saslēgt ar sekundāro (dzenamo) vārpstu. Tā iegūst tiešo pārnesumu ar augstu lietderības koeficientu, un pārnesumkārba iznāk konstruktīvi vienkāršāka.

Autora komentārsAtvērt
Atlants