Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Klods Monē', 1.
  • Referāts 'Klods Monē', 2.
  • Referāts 'Klods Monē', 3.
  • Referāts 'Klods Monē', 4.
  • Referāts 'Klods Monē', 5.
  • Referāts 'Klods Monē', 6.
  • Referāts 'Klods Monē', 7.
  • Referāts 'Klods Monē', 8.
  • Referāts 'Klods Monē', 9.
  • Referāts 'Klods Monē', 10.
  • Referāts 'Klods Monē', 11.
Darba fragmentsAizvērt


Impresionisms ir mākslas virziens 19. gs.70.g., kas attīstījās zemē ar īpaši augstu kultūras līmeni un aktīvu mākslas dzīvi Francijā.
Impresionisms bija pirmais virziens Francijā, kurš iezīmēja pavērsienu mākslas attīstībā, taču reizē tas bija pēdējais no virzieniem, kas vēl- kaut arī daļēji- balstijās uz klasiskās mākslas sasniegumiem. Nosaukumu tas guva no viena šī virziena līdera- Kloda Monē- apzināti izmantota gleznas nosaukuma “Impresija. Saullēkts “.
Nosaukumu mākslai guva no šī virziena līdera Kloda Monē- gleznas “Impresija”. “Saules lēkts”, kura tika izstādīta salonā- ikgadēja oficiālā mākslas izstāde Parīzē. Skatītāji ar šo jauno, neparasto mākslu bija neapmierināti. Skatītājiem šī māksla nebija pieņemama tādēļ, ka viņiem tā likās izplūdusi, ne krāsām, ne formām nebija konkrētības. Tas viss ir saprotams, jo mākslinieki gleznojot izmantoja īsus triepienus un viņi krāsas nejauca kopā, bet gan krāsoja vienu krāsu blakus otrai, radot vēlamo krāsu. Triepieni, kurus gleznotāji izmantoja gleznojot, parasti bija nelieli un komatveidīgi. Šie triepieni netika ne nogludināti, ne sapludināti.…

Atlants