Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 1.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 2.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 3.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 4.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 5.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 6.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 7.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 8.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 9.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 10.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 11.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 12.
  • Eseja 'Māsu izglītības filosofija', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Māsu patreizējā izglītības programmā liela daļa mācību programmas aizņem gan pedagoģija, gan psiholoģija, gan filosofija un ētika. Māsām ir iespēja pilnveidoties gan tālākizglītības kursos, gan mācīties māszinības bakalaura un maģistra studijās. Ja kopš neatkarības laikiem arvien vairāk tika runāts par pieeju pacientam kā biopsihosociālai būtnei, tad tagad medicīnā ienāk salīdzinoši jauns jēdziens – ekoloģiskā pieeja, kas nozīmē vēl atbildīgāku un individuālāku pieeju pacientam, nekādā veidā nekaitējot viņa patreizējam stāvoklim.
Gan Platona, gan Aristoteļa darbos var sastapties ar to, ka izglītības jēdziens ir saistīts ar sevis izzināšanu un sevis pilnveidošanu. Pēc Platona, cilvēka būtība ir cilvēka dvēsele, bet pašas dvēseles būtība ir izziņa. Tādējādi viss dzīves ceļš ir sevis izzināšanas un sevis pilnveidošanas ceļš, dvēseles iegremdēšanās sevī nolūkā izzināt tās patieso dabu (Alijevs, 2005).
Tomēr par visu māsas sūtību un darbu visprecīzāk saka Hendelsone: „Māsa ir pagaidu samaņa pacientam nasamaņā, vēlme dzīvot tam, kurš gribējis izdarīt pašnāvību, kājas klientam pēc amputācijas, acis tam, kurš tikko zaudējis redzi, pārvietošanās iespējas zīdainim, zināšanu un drošības avots jaunajai mātei, valoda tam, kurš ir par vāju, lai runātu” (Gaile,2008).

Autora komentārsAtvērt
Atlants