Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Daudzlīmeņu mārketings', 1.
  • Konspekts 'Daudzlīmeņu mārketings', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Šī Multi Level Marketing sistēma jeb tautā sauktā piramīda pasaulē stabili izveidojās ap 1965. gadu un diezgan strauji attīstījās ap 1975. gadu. Periodā no 1959 līdz 1975 gadam. MLM industrija attīstījās pietiekoši lēnām. Tikai aptuveni 30 firmas varēja nosaukt par tīklu mārketinga kompānijām. Latvijā šī sistēma attīstījās pēc neatkarības atgūšanas. Kā prognozē ārzemju eksperti, tad tas nākotnē būs viens no izplatītākajiem produktu pārdošanas veidiem.
Atrodoties noteiktā augšanas etapā jebkura organizācija, kura izplata produktus vai pakalpojumus, pieņem struktūras būvi piramīdas formā. Šai piramīdai ir liels līmeņu daudzums, kuri pastāvīgi palielinās, virzoties pie tās pamata. Valdība un skolas ir piramīdas, baznīca un armija ir piramīdas, visas veiksmīgi attīstošās firmas un kompānijas - tas arī ir piramīdas. Spēks jebkurā daudzlīmeņu piramīdā atnāk no pamata, bet, turpretim, no virsotnes pienāk rezultāti reālas darbības un pakalpojumu veidā - tas ir piramīdas likums. Legāla piramīda eksistē šai kvalitātē līdz tam laikam, kamēr eksistē straumes šajos divos virzienos - lejā un augšā. Ja piramīdas likums tiek izjaukts, tad izmainās kvalitāte - piramīda top nelegāla.

Autora komentārsAtvērt
Atlants