Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 1.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 2.
  • Konspekts 'Pirkšanas lēmuma pieņemšanas posmi un firmu mārketinga aktivitāšu ietekme', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Vērtējot alternatīvo informāciju, patērētājs ņem vērā vairākus faktorus.
Pirmkārt, cilvēks doma par objektīvām produkta īpašībām. Pie tādām īpašībām pieder izmērs, funkcijas, kvalitāte un citi parametri. Salīdzinot objektīvas īpašības dažādiem produktiem, patērētājs saņem pirmo iespaidu par alternatīvam.
Otrkārt, patērētājs ņem vērā produktu nozīmīgas īpašības atkarīgas no viņa viedokļa, nostājas. Tas nozīmē, ka no visām īpašībām patērētājs dod priekšroku tikai dažām. Piemēram, krāsai, izturībai, drošībai.
Treškārt, cilvēks doma par tirdzniecības marku. Dažreiz tieši tirdzniecības marka liecina par noteiktam īpašībām. Piemēram, dažas tirdzniecības markas garantē produkta kvalitāti vai otrādi.
Ceturtkārt, patērētājs ņem vērā produkta īpašību derīgums, izdevīgums, gandarījums. Patērētājs novērtē produkta īpašību kā tādu, bet gan produkta īpašību iespēju apmierināt vajadzību un velmi.
Piektkārt, alternatīvu variantu vērtēšana arī var ietekmēt patērētāju uzvedību. Piemēram, vērtējot dažādus produkta alternatīvas, cilvēks var būtiski pamainīt savus uzskatus.
Pēc tāda principa notiek alternatīvas novērtēšana pirms pirkuma. Alternatīvas novērtēšanas process ir ļoti svarīgs posms patērētāju lēmuma pieņemšanā.

Autora komentārsAtvērt
Atlants