Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.07.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 1.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 2.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 3.
  • Konspekts 'Kvalitatīvo pētījumu metodes: dziļās intervijas, fokusgrupas', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd interviju veikšana tiek balstīta uz septiņiem posmiem. Pirmajā fāzē ietilpst tematizēšana un noformulēšana. Pēc tam seko intervēšana. Pēc intervijas tiek veidota transkripcija un analīze. Pēc analīzes seko apstiprinājums un ziņojums.
1. Tematizēšana – tiek noformulēti pētījuma mērķi un pētījuma koncepcija. Šis process tiek veikts pirms intervijas uzsākšanas. Vispirms ir jānoskaidro kādēļ un kas, tikai pēc tam kā.
Intervijas tiek tematizētas ar trīs atslēgjautājumu palīdzību:
Kas – tiek iegūtas pirms zināšanas par pētāmā temata saturu
Kāpēc – tiek noskaidrots pētījuma mērķis
Kā – tiek noskaidrots dažādu metožu lietderīgums un piemērotība attiecīgajai intervijai un analīzei. Tiek izvēlēta piemērotākā metode.
Metode sākotnēji nozīmē ceļu uz mērķi. Lai veiktu pētījumu un nokļūtu pie mērķa tas vispirms ir jāformulē.
Nereti pētnieciskā intervija tiek uzsākta bez intervijas tēmas un pamatojuma zinātniskajā literatūrā. Viena no zinātnes definīcijām ir jaunu zināšanu sistemātiska ražošana. Taču ir svarīgi pirms pirmās intervijas noskaidrot interviju mērķi un lietderīgumu. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants