Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 07.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 1.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 2.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 3.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 4.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 5.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 6.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 7.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 8.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 9.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 10.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 11.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 12.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 13.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 14.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 15.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 16.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 17.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 18.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 19.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 20.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 21.
  • Referāts 'Konkurences līdzsvars', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
  Konkurences līdzsvara pamatmodelis   
1.1.  Pamatmodelis rašanās noteikumi   
1.2.  Vispārējā līdzsvara analīze   
1.3.  Kad veic līdzsvara daļējo analīzi onkurences līdzsvars un ekonomiskā efektivitāte   
2.1.  Pareto efektivitāte   
2.2.  Pareto efektivitātes nosacījumi tirgus ekonomikā   
2.3.  Maiņas efektivitāte   
2.4.  Ražošanas efektivitāte   
2.5.  Preču klāsta efektivitāte   
2.6.  Konkurences tirgi un Pareto efektivitāte   
Darba fragmentsAizvērt

Pamatmodeļa rašanās noteikumi


Viens no tirgus līdzsvara veidiem iestājas, kad tirgus pieprasījums ir vienāds ar tā piedāvājumu. Šinī nodaļā autors pievērsīs uzmanību vienam tirgum laika gaitā. Algu lielums noteikts, kad darba pieprasījums ir vienāds ar tā piedāvājumu; procentu likme ir noteikta, kad uzkrājumu pieprasījums ir vienāds ar to piedāvājumu; preces cena ir noteikta, kad preces pieprasījums ir vienāds ar tās piedāvājumu. Šāda veida analīzi sauc par līdzsvara daļējo analīzi, tāpēc ka, analizējot notikumus vienā tirgū, mēs ignorējam tos citos tirgos.
Ekonomikas savstarpējās atkarības bieži padara līdzsvara daļējās analīzes pārāk vienkāršas. Pieprasījums un piedāvājums vienā tirgū ir atkarīgs no noteiktajām cenām citā tirgū. Piemēram, slēpju pieprasījums ir atkarīgs no pacēlāju biļešu cenām, slēpju zābaku cenām un iespējams arī no lidmašīnu biļešu cenām. Tādējādi slēpju līdzsvara cena būs atkarīga no pacēlāju biļešu, slēpošanas zābaku un lidmašīnas biļešu cenām. Bet tādā pašā veidā pieprasījums pēc pacēlāju pakalpojumiem un slēpju zābakiem būs atkarīgs no slēpju cenas un attiecīgi pacēlāja biļešu cenas un slēpju zābaku līdzsvara cena būs atkarīga no slēpju cenas. Līdzsvara vispārējā analīze paplašina perspektīvu, ņemot vērā visus notikumus un savstarpējās atkarības starp ekonomikas dažādām daļām. Līdzsvara vispārējā analīze cenšas iegūt izpratni par algām, procentu likmēm un cenām, ar kurām darba, kapitāla un preču un pakalpojumu tirgi sakārtojas vienlaicīgi. Tā parāda arī ceļu, kas ļauj izsekot kā traucējumi vienā tirgū, teiksim, darba piedāvājuma palielināšanās izraisa jaunu līdzsvaru visos tirgos. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants