Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma programma', 1.
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma programma', 2.
  • Konspekts 'Sociālā pētījuma programma', 3.
Darba fragmentsAizvērt

PROBLĒMA – ar zināmajām teorijām un pieredzi neizskaidrojami fakti, vai ar zināmajiem paņēmieniem neapmierināta vajadzība. Katras problēmas centrā ir pretruna. Tāpēc parasti pētījums sākas ar risināmās pretrunas saskatīšanu un formulēšanu.
PĒTĪJUMA OBJEKTS – grupa, organizācija, cilvēku kopums, kurus jūs esat izlēmis izpētīt un no kuriem domājat iegūt nepieciešamo informāciju.
PĒTĪJUMA PRIEKŠMETS – informācija, kuru pētnieks vēlas uzzināt no objekta vai par objektu (viedokļi, zināšanas, paradumi, u.c.)
PĒTĪJUMA MĒRĶIS- jautājums vai jautājumu kopums, uz kuriem plānots iegūt atbildi pētījuma rezultātā.
Izšķir divu veidu mērķus:
1.izzinošie – informācijas iegūšana par pētāmo problēmu.
2.konstruktīvie- priekšlikumu izstrādāšana problēmas risināšanai, vai tālāku pētījumu veikšanai.
HIPOTĒZE- pētnieku pieņēmums par pētījuma iespējamo rezultātu, sakariem, cēloņiem, struktūru utt. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants