Vērtējums:
Publicēts: 13.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Mācību metodes latviešu valodas mācīšanā', 1.
  • Eseja 'Mācību metodes latviešu valodas mācīšanā', 2.
  • Eseja 'Mācību metodes latviešu valodas mācīšanā', 3.
  • Eseja 'Mācību metodes latviešu valodas mācīšanā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

5. PATSTĀVĪGAIS DARBS
Manis izvēlētās metodes un darba struktūras ir izmantojamas visās pamatskolas klasēs, bet piemēri šajā darbā balstīti uz Latviešu valoda 5. klasei, Rīga: RaKa 2001, jo vēlējos atrast iespēju vienas grāmatas ietvaros izmantot dažāda tipa metodes un darba struktūras, kā tam normālā mācību procesā arī notiek. Ja skolotājs nemainīs metodes, tad mācību process visticamākais būs neproduktīvs un skolēniem zudīs motivācija.
1.KLASISKĀS METODES:
Katehiziskās pārrunas jeb dialogs (Reproduktīvā metožu grupa)
Šo metodi parasti izmanto jaunās vielas nostiprināšanai un mājasdarbu izpildes pārbaudei. Šāda tipa pārrunas parasti ir frontālas vai arī jauktas. Šo metodi izmanto arī eksāmenos. Galvenais , kas jāiegaumē:
Skolotāja jautājumiem jābūt mērķtiecīgiem, skaidriem un nepārprotamiem;
Jaunākajās klasēs nav vēlami jautājumi, uz kuriem iespējamas vairākas atbildes;
Jautājumus, kuri sākas ar ‘vai’ un uz kuriem var atbildēt ar apstiprinošu vai noliedzošu atbildi, vajadzētu izmantot tikai kā uzvedinošus jautājumus, ja skolēns nav izpratis pamatjautājumu.
Šo metodi varētu izmantot praktiski jebkuras mācību stundas (jebkurā pamatskolas klasē) nobeigumā atkārtojot stundā apgūto. Piemēram, pirmās stundas par tēmu „Vārds” skolotājs klasei uzdod sekojošus jautājumus: Kas ir vārds? Ko vārdi nosauc? Kas ir vārdnīcas? Kā veidotas vārdnīcas? Vai vārdu krājuma apjoms ir ierobežots? utml. Šādi jautājumi atsauc un nostiprina atmiņā stundā apgūto vielu un skolēni var aktīvi piedalīties mācību procesā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants