Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Klausīšanās', 1.
  • Referāts 'Klausīšanās', 2.
  • Referāts 'Klausīšanās', 3.
  • Referāts 'Klausīšanās', 4.
  • Referāts 'Klausīšanās', 5.
  • Referāts 'Klausīšanās', 6.
  • Referāts 'Klausīšanās', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Klausoties ir ne tikai jādzird, bet arī jāsadzird teiktais. "...klausoties bez iedziļināšanās, bez domāšanas, kas tiek runāts, mēs ne vienmēr domājam pietiekami intensīvi un efektīvi. Efektīva klausīšanās ir tāda, kur klausītājs ne tikai dzird ko saka citi, bet arī saprot to un savā prātā novieto šo informāciju tur, kur tā iederas. Ja esiet uzmanīgi klausījušies, tad varēsiet jauniegūto informāciju tūlīt pat apstrādāt, izlemt, kas no tā visa ir nesvarīgs un atmetams, kas būt jāpaglabā nākotnei un kurā punktā varētu uzdot jautājumu, iegūstot vēl papildinformāciju." 1 Klausoties būtu jāpievērš uzmanība tam, lai tiktu uztverta teiktā jēga, nevis dzirdēti tikai atsevišķi vārdi. Tādēļ jātver ne tikai verbālie, bet arī neverbālie signāli, ko sarunu biedrs raida. "Tas ir gandrīz vai tas pats, kas nokļūt otra cilvēka galvas iekšpusē - lai to varētu izdarīt, jūs uz brīdi noliekat malā paši savas domas un pieņēmumus, un esat pilnīgi atvērti šai citai perspektīvai, ko viņš jums piedāvā."2 Sliktas klausīšanās iemesli ir vairāki. Mēs domājam daudz ātrāk kā runājam un spējam prognozēt kāda informācija sekos, kā rezultātā uzmanība atslābst un cilvēks "atslēdzās". …

Autora komentārsAtvērt
Atlants