Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas. Starpkultūru atšķirības', 1.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas. Starpkultūru atšķirības', 2.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas. Starpkultūru atšķirības', 3.
  • Konspekts 'Virzība tirgū un starptautiskā mārketinga komunikācijas. Starpkultūru atšķirības', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Veiksmīgu preču zīmi, pēc mārketinga speciālistu domām, raksturo sekojošais:
• vizuālais simbols jeb logotips, kas atrodas uz katra firmas preces vai pakalpojuma;
• darbs pie uzticības līmeņa, uzticamības un ekskluzivitātes, ko patērētājs attiecina uz konkrēto uzņēmumu;
• sava produkta vai pakalpojuma vērtības celšana;
• radīt patērētājam psiholoģiskas asociācijas ar preču zīmi;
• atvieglot patērētājiem produkta atpazīšanu starp līdzīgiem produktiem;
• pozitīvu asociāciju ar zīmolu radīšana.
Patērētāji meklē tādus uzņēmumus, kam var uzticēties, kam ir laba reputācija un šajos uzņēmumos patērētāji arī ieklausās. Tāpēc spēcīga zīmola pamatā ir laba reputācija, uzticība un cieņa. Uzticība zīmolam izpaužas kā piederības sajūta patērētājos, cilvēkus vieno sociāli jautājumi vai pat uzņēmums, tā preces vai pakalpojumi. Tajā pašā laikā ir atklāts, ka daudzos patērētājos parādās jauna veida attieksme, neuzticība. Daudzi tirgus tendenču analītiķi uzskata, ka Rietumos cilvēki vairs nejūtas saistīti ar saviem darba devējiem, laulātajiem vai produktiem. Tiek pieprasītas izmaiņas. Netiek vairs patērēts, lai sasniegtu kādu mērķi, bet tādēļ, lai gūtu pieredzi, un cilvēki vairs nedzīvo pēc mārketinga speciālistu sastādītajiem sarakstiem un dzīvesstila rādītājiem, bet vēlas būt uzreiz vairāku stilu ietveros. Tendenču prognozētāji uzskata, ka pastāv pat uz vērtībām balstīta nevēlēšanās piederēt pie kādas konkrētas grupas, tā vietā cenšoties kļūt par unikālām personībām, izveidot pašiem savas preču un pakalpojumu kombinācijas.

Autora komentārsAtvērt
Atlants