-
Sociālo prasmju pilnveidošana pirmsskolas vecuma bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Teorētiskās nostādnes par sociālo prasmju veidošanos socializācijas procesā | 6 |
1.1. | Socializācijas jēdziena skaidrojums un tā nozīme | 6 |
1.2 . | Sociālo prasmju skaidrojums un kritēriji | 10 |
2. | Garīgās attīstības traucējumi, to pakāpes un līmeņi | 14 |
2.1. | Garīgās attīstības traucējumu cēloņi | 14 |
2.2. | Garīgās attīstības traucējumu pakāpes | 18 |
3. | Bērnu sociālā attīstība un sociālās prasmes 3-5 gadu vecumā | 27 |
3.1. | Veselu bērnu attīstība un sociālās prasmes 3-5gadu vecumā | 27 |
Nobeigums | 27 |
Mūsdienās liela uzmanība tiek pievērsta sociālo prasmju un iemanu veidošanā. Šis prasmes ir nepieciešams attīstīt un pilnveidot, jo tas palīdz bernam iekļauties sabiedrībā. Ikvienam ir ļoti nozīmīgi apgūt sociālās prasmes un iemaņas un jo to, ko bērns iemācīsies pirmskolas vecumā, tas nepazudīs arī vēlāk.
Sociālās prasmes un iemaņas iegūst socializācijas procesa. Šīs iemaņas un prasmes ir savstarpēji saistītas.
Socializācija ir process, kurā cilvēks apgūst sabiedrības kulturu, sociālās normas, sociālo pieredzi un zināšanas, tradīcijas,vērtības,uzvedības un izturēšanās prasmes, lai vieglāk iekļautos ( integrētos) , atrastu savu vietu un spētu pilnvērtīgi dzīvot noteiktā sabiedriskā vidē , vienlaikus attīstot arī savas individuālās dotības, garīgo būtību. Visintensīvāk šīs process notiek bērnībā un pusaudžu gados, tāpēc arī bērnam no mazotnes nepieciešams apgūt sociālās iemaņas un prasmes.( 11.,161.) .
Bērni socializējas, vērojot un atdarinot paraugus, līdzdarbojoties, mācoties. Būtiski socializāciju ietekmē emocionālie faktori, to ietekme uz bērnu. (13.,12.)
Socializācija ir viena no centrālajām kategorijām zinātņu struktūrā, kas pēta personību ,tās izglītošanas un attīstības procesā (14., 170.).…
bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, ir viena no mazaizsargātākajām grupām, un šiem cilvēkiem ir grūti aizstāvēt savas tiesības un intereses. Mūsdienās arvien vairāk tiek domāts un runāts par to, kā pēc iespējas labāk uzlabot bērnu dzīves kvalitāti. Ir svarīgi, lai bērniem, īpaši ar garīgās attīstības traucējumiem, būtu pēc iespējas lielākas iespējas dzīvot pilnvērtīgu dzīvi un pilnvērtīgi sociāli funkcionēt. Darbs ataino garīgās attīstības traucējumu līmeņus un parāda, kādas ir sociālās prasmes veseliem pirmsskolas vecuma bērniem un bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem