-
Rotaļa kā bērna radošās domāšanas veicinātāja pirmsskolas vecumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Pirmsskolas vecuma bērna psiholoģiskais raksturojums | 4 |
1.1. | Spontānas rīcības un strauju svārstību periods | 6 |
1.2. | Motīvu attīstība | 6 |
2. | Rotaļas būtība | 7 |
2.1. | Rotaļas attīstība atbilstoši bērna vecumam | 8 |
2.2. | Rotaļa kā radošās domāšanas veicinātāja | 10 |
2.3. | Rotaļa kā bērna pašapziņas sekmētāja | 11 |
3. | Pirmsskolas bērna radošās domāšanas attīstība | 12 |
4. | Nobeigums | 14 |
5. | Izmantotā literatūra | 15 |
Tas ir laiks, kad bērns savā attīstības līmenī ir spējīgs ielūkoties gan savā iekšējā pasaulē, gan arī pieaugušo pasaulē. Šis ir strauju svārstību periods, kurā vērojama pretrunīga uzvedība.
Šajā periodā ( pēc Ē. Eriksona domām ) bērnam ir vajadzība būt gan atkarīgam, gan pilnīgi neatkarīgam no pieaugušā. Bērna rīcība ir pretrunīga. Kādu mirkli viņš var būt bērnišķīgs, dažreiz darbīgs un otru respektējošs, bet citreiz viņa uzvedība var būt destruktīva. Bērnam rodas visdažādākās vajadzības, kuras viena otru pakāpeniski nomaina. Vajadzības liek bērnam ķerties pie to apmierināšanas, t.i., liek darboties iepriekš nedomājot par sekām.
1.2. Motīvu attīstība
Pirmskolas vecuma beigās bērna rīcība kļūst vairāk apjēgta un apdomāta. To raksturo motīvu izveide un pārkārtošanās.
Šajā vecumā bērnam nozīmīga kļūst vajadzība ar patstāvīgu darbību apliecināt sevi, savu neatkarību un varēšanu. Bērns to parāda darbībās ar priekšmetiem un lietām, rotaļu darbībās, produktīvās darbībās un saskarsmē ar citiem.…
Pirmsskolas periodā galvenā bērna aktivitāte ir rotaļa – tā ir bērna dzīve, viņa nodarbošanās. Rotaļā bērns izzina sevi un apkārtējo pasauli, mācās novērtēt savas vājās un stiprās puses. Rotaļu pasaulē bērns ir brīvs un neatkarīgs. Tāpat kā māksla, rotaļa ir brīva, radoša, tā attīsta bērna spējas uztvert tēlaino domāšanu.