Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācību organizācijas formas', 1.
  • Konspekts 'Mācību organizācijas formas', 2.
  • Konspekts 'Mācību organizācijas formas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Sameklēt trīs vēsturisko organizācijas formu raksturojumu
Paša pirmā bija individuālā mācība. Tas ir ļoti efektīvs, jo skolotājs pēc sniegtās informācijas tūlīt saņem nepieciešamo pretinformāciju par to, ko skolēns sapratis un iegaumējis un skolotājs, nekavējoties var izdarīt korekciju.
Otrā forma ir grupveida mācība – pamatojumu izstrādāja čehu pedagogs J. J. Komenskis. Skolotāja skaidrojumu vienlaikus var klausīties vairāki skolēni, bet pedagogs nepietiekami novērtēja pretinformācijas nozīmi.
Par trešo formu var pieminēt Manheima sistēmu Vācijā. Ar īpašiem pārbaudes testiem cenšas noteikt skolēnu apdāvinātību, lai tos iedalītu trīs grupās: A – apdāvinātajos, B – vidējos un C- maz apdāvinātajos. Pēc rezultātiem skolēna sūta uz atbilstošām skolām vai klasēm.
II Iepazīsties ar Izglītības likuma II nodaļu – Izglītības organizācija. Izvēlēties no 15. un 17. panta (no katra pa pieci) svarīgākās Izglītības un zinātnes ministrijas un pašvaldību kompetences izglītībā.
1.a) izstrādā valsts izglītības standartus;
b) izstrādā valsts izglītības standartu prasībām atbilstošus mācību priekšmetu vai kursu programmu (izņemot augstākās izglītības programmas) paraugus;
c) organizē izglītības standartiem atbilstošu mācību grāmatu satura izstrādi;
d) izstrādā valsts izglītības standartu prasībām atbilstošus izglītības programmu paraugus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants