Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 1.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 2.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 3.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 4.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 5.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 6.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 7.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 8.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 9.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 10.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 11.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 12.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 13.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 14.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 15.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 16.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 17.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 18.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 19.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 20.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 21.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 22.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 23.
  • Referāts 'Pamatskolas bērnu morfofizioloģiskās īpatnības', 24.
Darba fragmentsAizvērt

PAMATSKOLAS BĒRNU MORFOFIZIOLOĢISKĀS ĪPATNĪBAS.

Pamatskolas vecums vienlaicīgi atbilst pusaudžu vecumam. Par pusaudžiem uzskatāmi zēni no 13 līdz 16 gadiem un meitenes no 12 līdz 15 gadiem. Minētais vecums daļēji atbilst pubertātes vecumam, ko var iedalīt 3 fāēs:

1)pirmspubertātes (prepubertātes) fāze no otrās bērnības beigām, kas raksturojas ar dzimumsistēmas darbības sākumu, pie kam pārējo sistēmu funkcijas saglabājas otrā līmenī.

2)īstajā pubertātes fāzē, kas sākas tikai pusaudžu vecumā ar intensīvu dzimumsistēmas orgānu augšanu, funkcionālo pilnveidošanos, sekundāro dzimumpazīmju rašanos, ķermeņa augšanu garumā, intensīvu muskuļu augšanu zēniem, dzimumtieksmes rašanos.

3)Pēcpubertātes (postpubertātes) fāzē, kad beidzas organisma pāreja no pusaudža pieaugušajā. Šajā vecumā orgāni un audi izdala vielas, kas stmulē vai nomāc savu augšanu, kā arī ietekmē citu orgānu attīstību.

Pusaudžu vecumā ar pastiprinātu dzimumhormonu izdalīšanos asinīs sākas pubertātes periodam raksturīgā gandrīz visu organisma sistēmu darbības izmaiņas. Pusaudžu vecums saistās ar dzimumbriedumu, kad organisms no bērna pārvēršas par pieaugušo, kļūst spējīgs radīt pēcnācējus, ar spēju augšanu garumā, ar zināmu kustību nekoordinētību, vieglu uzbudināmību. Tieši pusaudžu vecumā hormonu bilanses īpatnības var izjaukt harmonisku vai disharmonisku akcerelāciju, kā arī retardāciju.
Pusaudžu nervu sistēmas darbības, kustību koordinācijas īpatnības un visu organismu sistēmu vēl nepilnīgais briedums ir jāvēro vecākiem, ārstiem, sporta skolotājiem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants