Vērtējums:
Publicēts: 07.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Auto attīstības vēsture', 1.
  • Eseja 'Auto attīstības vēsture', 2.
  • Eseja 'Auto attīstības vēsture', 3.
  • Eseja 'Auto attīstības vēsture', 4.
  • Eseja 'Auto attīstības vēsture', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Auto bez riteņiem būtu grūti iedomāties, tāpēc sākumā nedaudz pastāstīšu par pirmajiem riteņiem. Pirmie riteņi tika izgatavoti aptuveni 3500. g. p.m.ē. Mezopotāmijā, kas atrodas starp Tirgu un Eifratu , tagadējās Irākas teritorijā. Nevienam nav zināmi to meistaru vārdi, kas izgatavoja šos riteņus, taču iespējams, ka viņi guva ierosmi no podniekiem, kuri izmantoja podnieka ripu māla trauku gatavošanai. Tāpat kā podnieka ripa, arī pirmie riteņi bija izgatavoti no viengabala koka. Pēc 2000 gadiem sāka izgatavot divriteņu karietes ar spieķotiem riteņiem. Taču vēl pēc 2000 gadiem tika izgatavots metāla ritenis, kuram bija ar gaisu pildītas riepas un gultņi. Jau senajā Ēģiptē riteņi tika apjozti ar riepām- ādas sloksnītēm. Ar tām pārklāja riteņu malas, lai tās tik ātri nenodiltu. Gumijas riepas sāka izgatavot19.gs. 40. gados, bet 1888. gadā Džons Boids Danlops piestiprināja pie sava dēla velosipēda sabīdītas dārza šļūtenes. Tā radās pirmās piepūšamās gumijas riepas izveides ideja. Mūsdienās gandrīz visiem sauszemes transportlīdzekļiem ir piepūšamas riepas.
Jau ilgi pirms automobiļa izgudrošanas bija daudz dažādu transportlīdzekļu- rati, karietes, pasta rati, droškas un citi. Ilgstoši ceļojumi pa grumbuļainajiem ceļiem nebija ērti, taču bija iespējami. Kad 19. gadsimta beigās tika izgudrots automobilis, dala cilvēku centās to aizliegt un ierobežot tā ātrumu lai braucot tas nebiedētu zirgus. Sākumā ar likumu bija noteikts, ka pirms automobiļa kādam jāiet un jāvicina sarkans karogs, taču šis likums bija grūti realizējams. Tomēr automobiļu kļuva arvien vairāk un likumu nācās atcelt.…

Atlants