Vērtējums:
Publicēts: 27.08.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Paraugs 'Pētījums kursam "Sociālo pētījumu metodes"', 1.
  • Paraugs 'Pētījums kursam "Sociālo pētījumu metodes"', 2.
  • Paraugs 'Pētījums kursam "Sociālo pētījumu metodes"', 3.
  • Paraugs 'Pētījums kursam "Sociālo pētījumu metodes"', 4.
  • Paraugs 'Pētījums kursam "Sociālo pētījumu metodes"', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Anketas pilotāža
Pētījuma veikšanai izveidojām aptaujas anketu, kuru bijām iecerējuši izsniegt aizpildīšanai privātā un valsts sektora darbiniekiem. Tā kā pētījumā iecerēts noskaidrot to cik labi latviešu valodu pārvalda darbinieki, kuru dzimtā valoda ir cita, piemēram, krievu poļu utt. Izveidojot aptauju pārbaudījām tās precizitāti veicot tās pilotāžu. Izvēlējāmies 12 respondentus pilotāžas procesa veikšanai.
Pirmā kļūda, kuru saskatījām savā anketā bija ievadteksta trūkums. Mēs potenciālo respondentu neiepazīstinājām doto situāciju un, kā arī ar sevi, līdz ar to respondentiem nebija skaidrs kāpēc viņiem šī anketa jāaizpilda. Tā kā mēs atradāmies līdzās pilotāžas respondentiem, šo kļūdu labojām mutiski iepazīstinot viņus ar nepieciešamību iegūt datus un veikt anketēšanu.
Otrā kļūda, kuru bijām pieļāvušas izstrādājot anketas jautājumus, bija atbilžu variantu nepietiekamība slēgtajos jautājumos, piemēram, 6. jautājumā par to kā respondents vērtē latviešu valodas pasniegšanas kvalitāti iestādē, kurā viņš to apguva. Vairāki respondenti pierakstīja paši klāt, ka nezina. Iespējams, šāda situācija radusies tāpēc, ka šie cilvēki nav dzimuši Latvijā, bet gan ieceļojuši jau pēc skolas beigšanas, tātad latviešu valodu nav mācījušies skolā. Savu pētījumu izstrādājot, mēs vairāk orientējāmies, ka mums varētu atbildēt cilvēki, kuri ir mācījušies skolā Latvijā, saskārušies ar krievvalodīgo skolu programmu reformām un iepazinuši visus šo reformu „jaukumus”, taču reāli, apmēram trešdaļa pilotāžas gaitas respondentu bija ieceļotāji no citām valstīm un, ja arī mācījušies kādā no Latvijas izglītības iestādēm mazākumtautību pārstāvjiem, tad latviešu valodas apguve nav bijusi primāra. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants