Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.11.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 1.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 2.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 3.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 4.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 5.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 6.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 7.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 8.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 9.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 10.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 11.
  • Referāts 'Dzīves stils: patērētāju segmentācija un tā maiņas tendences', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Dzīves stils ir vērtību kopums, kurus izrādā patērētēju grupa savā patēriņa sistēmā. Fundamentālie spēki, kas veido cilvēka dzīves stilu ir kūltūras vide, kurā tas atrodas (ģimene, skola un baznīca) un agrīnā dzīves pieredze.
Patērētāja dzīves stils norāda uz to, kādā veidā tas tērē savu laiku un naudu, un kā viņa attieksmes, vērtības un gaume atspoguļojas tā izvēlē. Patērētāji bieži izvēlas preces vai pakalpojumus tāpēc, ka tie asociējas ar to piekopto dzīves stilu, tāpēc dzīves stila jēdziens tiek plaši izmantots mūsdienu mārketingā.
Efektīva mārketinga uzdevums mūsdienās ir dot iespēju patērētājam realizēt savu dzīves veidu, piedāvājot tam dažāda veida preces un pakalpojumus. Dzīves stila pētniecība dod iespēju ražotājiem izprast patērētāju rīcību un pozicionēt tam dažāda veida produktus un pakalpojumus. Dzīves stila pētniecība ir viena no mērķa mārketinga sastāvdaļām.
Mērķa mārketings
Ideja par preču un pakalpojumu pozicionēšanu noteiktām patērētāju grupām sāka attīstīties jau pēc 1945.gada, kad cilvēki kļuva turīgāki, patērētāju prasības auga, tradicionālās vērtības un gaumes mainījās, pircēju prasības dažādās pasaules tirgus sistēmās (sevišķi Rietumos) kļuva kļuva diferencētākas.
Ražotāji pamanīja, ka viņu preces kļuva arvien populārākas, ja tās tika pozicionētas kādam noteiktam patērētāju tipam, tādēļ radās nepieciešamība pēc patērētāju segmentācijas.
Mūsdienās visas lielākās kompānijas atzīst, ka kļūst aizvien grūtāk nodarboties ar masu mārketingu, jo patērētājiem ir iespējas izmantot daudz dažādu televīzijas kanālu, radiostaciju un citu mediju un reklāmdevēji ir spiesti pielāgoties šiem daudzajiem dažādajiem medijiem, tādēļ, praktiski visi atzīst par nepieciešamu radīt pārdomātu mērķa mārketingu.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants