Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.03.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 1.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 2.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 3.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 4.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 5.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 6.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 7.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 8.
  • Konspekts 'Mediju efektu teorijas', 9.
Darba fragmentsAizvērt

„Lodes teorija” ir pirmā no masu komunikācijas efektu koncepcijām. Tā tiek saukta arī par „šļirces teoriju” un šis zīmīgi naivais un vienkāršotais skatījums paredz spēcīgus un vairāk vai mazāk universālus masu komunikācijas efektu ziņojumus uz visiem auditorijas locekļiem.
Ierobežoto efektu modelis
Dažas no atbildēm, ko pētījumi sasniedz šajā masu komunikācijas skatījumā ir tādas, ka tai ir pavisam nelieli efekti, masu komunikācija ir efektīva informācijas nodošanā, nevis attieksmju mainīšanā.
Šis ierobežoto efektu modelis labi tiek formulēts Joseph Klapper grāmatā The effects of Mass Communication, kurā viņš piedāvā vairākus masu komunikācijas efektus. Piemēram, masu komunikācija parasti netiek veidota kā nepieciešams un pietiekošs publikas efektu cēlonis.
Šī pozīcija, ka masu komunikācijas efekti ir ierobežoti reizēm tiek attiecināti arī kā „minimālo rezultātu likums”. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants