-
Ūdens transports
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Ūdens transports | 3. lpp. |
2. | Ostas | 3. lpp. |
2.1. | Ostu priekšrocības | 4. lpp. |
2.2. | Liepājas osta | 5. lpp. |
2.3. | Rīgas brīvosta | 7. lpp. |
2.4. | Ventspils brīvosta | 8. lpp. |
2.5. | Latvijas septiņas mazas ostas | 9. lpp. |
2.6. | Kravu veidu salidzinājumi mazās ostas | 12. lpp. |
2.7. | Tabulas | 13. lpp. |
3. | Zilais karogs | 15. lpp. |
4. | Kuģniecības pārvadājumu formas | 16. lpp. |
5. | Stividora operācijas | 20. lpp. |
6. | Konteineru pārvadājumi | 20. lpp. |
7. | Kara flotes vēsture | 21. lpp. |
7.1. | Par Flotili | 25. lpp. |
7.2. | Krasta apsardzes dienests | 29. lpp. |
7.3. | Flotiles kuģi | 31. lpp. |
7.4. | Kuģu krustmātes | 37. lpp. |
8. | Jaunumi | 37. lpp. |
9. | Informācijas avots | 41. lpp. |
Latvijā pastav gan upes jeb iekšējais ūdens transports, kā arī jūras transports.
Iekšējo ūdeņu transports aptver trīs pārvadājumu veidus:
1. Upju un kanālu transports;
2. Kabotāža - kuģošana pa jūras piekrasti
3. Īsie jūras pārvadājumi (Short See Trips)
Šie pārvadājumi var būt pastāvīgi, kas darbojas katrs savā sfērā un nav kombinējami. Iekšējo ūdeņu transporta infrastruktūru parasti uztur valsts vai pašvaldības, bagarējot upes un kanālus, uzturot slūžas un piestātnes. Ūdens transportā eksistē arī pasažieru pārvadājumi, galvenokārt domāti ekskursantiem.
Iekšējo ūdeņu transporta galvenās īpašības:
1. Zema pārvadājumu maksa it sevišķi šķidru, beramu un gabalkravu pārvadāšanā.
2. Lēns transporta veids: vidējais ātrums ir aptuveni 14 km/stundā
3. Sakarā ar ledus apstākļiem, ziemā transportam ir ierobežojumi - līdz ar to palielinās apgrozāmie līdzekļi, kuri nepieciešami klientam. Šī iemesla dēļ dārgas preces pārvadāt ar liellaivām neatmaksājas.…