-
Masu mediju un rakstu analīze
Referāts11 Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība, Žurnālistika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Masu mediji | 4 |
2. | Masu mediju pētījums | 6 |
2.1. | Pirmais raksts | 6 |
2.2. | Otrais raksts | 7 |
2.3. | Abu rakstu salīdzinājums | 8 |
3. | Filtra burbulis | 9 |
Nobeigums | 11 | |
Izmantotā literatūra | 12 |
2.3. Abu rakstu salīdzinājums
Katrs raksts ir veidots, rakstīts balsoties uz citu informācijas avotu. Pirmais raksts tika veidots balstoties uz interviju, kas tika sniegta TV3 raidījumā „900 sekundes”, bet otrs raksts tika veidots balstoties uz Slimības profilakses un kontroles centra, kā arī uz Nacionālās veselības dienesta publicētās informācijas par stacionēto un mirušo personu skaitu no vīrusa Covid-19.
Otrais raksts bija vairāk pamatots, jo izlasot rakstu, varēja iegūt arī pamatotu un uzskatāmu informāciju. Jo raksta apakšā bija iespēja redzēt statistiku ar datiem kas ik dienu tiek publicēti Slimības profilakses un kontroles centra mājaslapā. Zem visiem statistikas datiem arī ir ielikta atsauce par to, ka šie dati ir ņemti no Slimības profilakses un kontroles centra, Nacionālas veselības dienesta un LETA publiskotās informācijas.
Abiem rakstiem ir kopīgas pāris lietas, tās ir:
• Ziņu portāls, kur publicēts raksts. Abi raksti ir publicēti ziņu portālā „Delfi”, katrs raksts gan ir publicēts zem citas sadaļas, proti, pirmais raksts ir publicēts sadaļā bizness, bet otrais raksts ir publicēts sadaļā ziņas.
• Autors, kas ir veidojis šo rakstu. Abus rakstus ir veidojuši, rakstījuši Latvijas galvenā ziņu aģentūra LETA.
• Tēma. Gan pirmais, gan otrais raksts ir cieši saistīts ar vīrusu Covid-19. Pirmajā rakstā sniegta informācija par vakcinācijas sertifikātu kvadrātkodu pret Covid-19, bet otrajā rakstā par saslimušo un mirušo skaita samazinājumu no Covid-19.
…
Mediji mūsdienās jebkurā cilvēka dzīvē spēlē lielu lomu. Neatkarīgi no tā ko cilvēks izmanto kā informācijas ieguves avotu. Mūsdienās ir ļoti daudz veidi, kā iegūt informāciju par notikumiem, gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Viens no populārākajiem informācijas ieguves avotiem mūsdienās ir internets. Tā kā gandrīz katram cilvēkam mājās ir pieejams internets un kāda ierīce ar kuras palīdzību var apmeklēt kādu masu medija platformu, līdz ar to internetā pieejamie masu mediji ir palikuši ļoti populāri un pieprasīti.