Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Sirreālisms', 1.
  • Referāts 'Sirreālisms', 2.
  • Referāts 'Sirreālisms', 3.
  • Referāts 'Sirreālisms', 4.
  • Referāts 'Sirreālisms', 5.
  • Referāts 'Sirreālisms', 6.
  • Referāts 'Sirreālisms', 7.
  • Referāts 'Sirreālisms', 8.
  • Referāts 'Sirreālisms', 9.
  • Referāts 'Sirreālisms', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Slavenākie sirreālisma pārstāvji    5
3.  Sirreālisma attieksme pret politiski ideoloģiskajiem virzieniem    7
4.  Sirreālisma attieksme pret zinātni un jaunajām tehnoloģijām    8
5.  Noslēgums    9
6.  Izmantotās literatūras avoti    10
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Sirreālisms (no franču valodas – pāri realitātei stāvošs) ir viens no modernisma virzieniem, kas aptver literatūru, glezniecību, tēlniecību un kino. Galvenais sirreālisma, tāpat kā modernisma kopumā, mērķis ir radīt jaunu pasauli, šokēt, laužot vecās tradīcijas.
Sirreālisma pirmsākumi meklējami Francijā, 20. gs. kur tas radies no dadaisma. Savukārt, par sirreālisma beigām uzskata Otro pasaules karu vai sirreālisma ideju pamatlicēja Andrē Bretona nāvi. Pastāv uzskats, ka sirreālisms vēl joprojām nav beidzies. Sākotnēji A. Bretons, tā pat kā daudzi citi sirreālisti, bija dadaists. Viņš uzraksta Sirreālisma manifestu, kas noformalizē šī stila pamatidejas. Tajā viņš pauž uzskatu, ka industriālā attīstība un progress ir mazinājuši cilvēku iztēli, bezapziņu un sirreālistu galvenais uzdevums ir panākt šo abu pasauļu līdzsvaru. Atšķirībā no dadaisma sirreālisms vairāk balstās uz pastiprinātu interesi par cilvēka bezapziņu.…

Atlants