Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 1.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 2.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 3.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 4.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 5.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 6.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 7.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 8.
  • Konspekts 'Bērna attīstība. Žans Piažē', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Ž.PIAŽĒ teorija:
uzskata, ka:
intelekta attīstība ir kā sekas bērna mijiedarbības ar apkārtējo vidi;
uzsver intelekta adaptīvo dabu - tā palīdz indivīdam pielāgoties apkārtējai videi.
centrālie jēdzieni teorijā
domāšanas operācijas - bērnu domāšanas darbības, kurām piemīt būtiska īpašība - atgriezeniskums - t.i., indivīds spēj atgriezties domāšanas procesa sākumā
Ž. Piažē izdala divus galvenos domāšanas mehānismus: asimilāciju un akumudāciju.
asimilācija - viens no galvenajiem domāšanas mehāniskiem, ar kura palīdzību indivīds pāriet no vienas kognitīvās stadijas uz citu: jaunā ideja vai objekts tiek iekļauts jau esošajā domāšanas shēmā.
Akumudācija - indivīda mēģinājums mainīties apkārtējās iespaidā, t.i., mainīt savus priekšstatus atbilstoši jaunajai situācijai.
jaunu zināšanu apguves rezultātā bērns kād laiku atrodas līdzsvara stāvoklī - kognitīvajā harmonijā.
kad līdzsvars tiek izjaukts (sastopoties ar ko jaunu un interesantu), asimilācijas un akumudācijas mehānismi cenšas to atjaunot.
augot indivīda pieredzei tiek izveidotas arvien vairāk jaunas struktūras (shēmas), kurās asimilēt apkārt notiekošo
Piažē uzskata, ka savās attiecībās ar apkārtējo visi organismi tiecas uz līdzsvaru (kognitīvo harmoniju).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants