Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 1.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 2.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 3.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 4.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 5.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 6.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 7.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 8.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 9.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 10.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 11.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 12.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 13.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 14.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 15.
  • Referāts 'Ētikas problēmu avoti biznesā', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Biznesa ētikas pārkāpšanas iespējamie cēloņi    4
2.  Konkurences būtība uzņēmējdarbībā    5
3.  Biznesa ētikas galvenie pārkāpumi    7
4.  Sabiedriskās attiecības    8
5.  Uzņēmuma ētikas kodeksa pamatprincipi    10
  Secinājumi    15
  Izmantotā literatūra un avoti    16
Darba fragmentsAizvērt

Nereti uzņēmēji uzskata, ka nekādas uzņēmējdarbības ētikas nav un nevar būt, jo uzņēmējdarbībā nevar domāt par citu cilvēku labumu. Viņi saka, ka jādomā tikai par peļņu, bet tas prasa izmantot arī ne visai solīdus paņēmienus.
Pētījumi liecina, ka tā parasti domā tie uzņēmēji, kuriem darba pieredze ir neliela. Pieredzējušākie uzņēmēji, kuriem ir stabili, ilgstoši panākumi, orientāciju uz augstiem ētiskiem standartiem uzskata par sekmīgas uzņēmējdarbības būtisku nosacījumu.
Uzņēmējdarbība, ja tajā valda tikai aprēķins un personiskais izde­vīgums, tas ir stāvoklis, kur katrs apdraud katru. Iespējams, ka tā var dot ātrāku un lielāku peļņu īslaicīgā perspektīvā, bet tā nevar garantēt ilglaicīgus panākumus. Negodīgo skrējienu pretī peļņai ilgstoši var izturēt tikai retais. Tā ir necivilizēta, nekulturāla uzņēmējdarbība, kas rada netaisnību, apdraud cilvēku dabiskās tiesības uz dzīvību, veselību, laimi. Tāda uzņēmējdarbība nav izdevīga nevienam- ne sabiedrībai, ne valstij, ne pašiem uzņēmējiem. Tāpēc uzņēmējiem līdz ar atbildību par peļņu jāuzņemas arī sociālā atbildība par savas dar­bības sekām, jāorientējas uz taisnīgumu, godīgumu un cilvēcību. Sevišķi aktuāli tas kļūst mūsdienās, jo apritē ienāk pilnīgi jauna tehnika un tehnoloģija un pati uzņēmējdarbība globalizējas. Tādējādi uzņēmēju neētiska, bezatbildīga rīcība var ietekmēt visu cilvēci, tās pastāvēšanu.
Kopš neatkarības atgūšanas 1991. gadā Latvija ir piedzīvojusi apskaužamu ekonomikas attīstību. Tomēr biznesa ētikas izaugsme ir bijusi lēnāka. Daudzi uzņēmumi melošanu, krāpšanos un maldināšanu, kā arī informācijas slēpšanu uzskata par normālām un pat pieņemamām parādībām. Ētisks bizness nodrošina investoru uzticību, vadītāju un darbinieku dziļāku iesaistīšanos uzņēmuma darbībā, labāku izpratni par klientu vēlmēm un, visnozīmīgākais, palielina reputāciju un uzticamību. Īsumā, ētisks tēls nodrošina konkurences priekšrocības, kas rada vērtību uzņēmumam. Ētikai ir jābūt iekļautai uzņēmuma stratēģijā nevis tāpēc, ka tas ir uzņēmuma morāls pienākums, bet gan tāpēc, ka pastāv pozitīva sakarība starp uzņēmuma darba ētiku un peļņu.
Uzskatam, ka bez meliem nevar iztikt, ir daudz piekritēju visā pasaulē. To atbalsta arī daži uzņēmējdarbības ētikas pētnieki. Viens no viņiem ir A. Karrs.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants