Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Stundas konspekts matemātikā 6.klasei', 1.
  • Konspekts 'Stundas konspekts matemātikā 6.klasei', 2.
  • Konspekts 'Stundas konspekts matemātikā 6.klasei', 3.
  • Konspekts 'Stundas konspekts matemātikā 6.klasei', 4.
  • Konspekts 'Stundas konspekts matemātikā 6.klasei', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Skolotāja: Lai sekmīgi apgūtu jauno vielu, atkārtosim jau iepriekš mācīto. Kā reizina kādu skaitli ar daļu jūs jau esat mācījušies. Jāni, ko nozīmē reizināt kādu skaitli ar daļu?
Jānis: Reizināt kādu skaitli ar daļu nozīmē aprēķināt šīs daļas vērtību no skaitļa.
Skolotāja: Pareizi. Atveriet mācību grāmatas 66. lappusē. Kopā galvā aprēķināsim 13.1 uzdevumu ( skat. 1.pielik. ). Dace, lūdzu, izlasi šo uzdevumu skaļi!
Dace izlasa uzdevumu.
Skolotāja: Paldies! Tagad sakiet, lūdzu, cik būs, ja astoņi reizina ar vienu ceturto daļu? Artūr!
Artūrs: Astoņi reizināt ar vienu ceturto ir astoņas ceturtās jeb divi.
Skolotāja: Labi. Bet cik būs divpadsmit reizināt ar piecām sestajām? Ilze!
Ilze: Divpadsmit reizināt ar piecām sestajām ir sešdesmit sestās jeb desmit.
Skolotāja: Jā, pareizi! Un kāda atbilde būs pēdējā piemērā? Mairita!
Mairita: Trīsdesmit desmitās jeb trīs.
Skolotāja: Kā jau iepriekš tika noskaidrots, reizināt skaitli ar daļu nozīmē aprēķināt šīs daļas vērtību no skaitļa. Tātad ( skaidro un pieraksta uz tāfeles), reizinot, piemēram, piecas septītās ar divām trešajām, tiek aprēķinātas divas trešās no skaitļa piecas septītās. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants