Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.07.2018.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 1.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 2.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 3.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 4.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 5.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 6.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 7.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 8.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 9.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 10.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 11.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 12.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 13.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 14.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 15.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 16.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 17.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 18.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 19.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 20.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 21.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 22.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 23.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 24.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 25.
  • Referāts 'Dzelzceļa avārija Jēkabpilī, bīstamas vielas noplūde', 26.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  PROBLĒMAS IDENTIFIKĀCIJA    5
1.1.  Ģeogrāfiskais izvietojums    5
1.2.  Apkārtnes meteoroloģisko un hidroloģisko apstākļu raksturojums    5
1.3.  Bīstamās vielas    6
2.  OPERATĪVO DIENESTU RĪCĪBA UN ATBILDĪBA    7
3.  PAŠVALDĪBAS CIVILĀS AIZSARDZĪBAS KOMISIJAS DARBĪBA    13
4.  INFO IEDZĪVOTĀJIEM    15
4.1.  Sakaru nodrošinājums, apziņošana sabiedrības informēšana    15
4.2.  Iedzīvotāju evakuācija    15
5.  PROBLĒMAS RISINĀJUMA VEIDI    16
6.  BĪSTAMO KRAVU PĀRVADĀJUMI    19
6.1.  Avāriju seku izvērtējums    19
6.1.1.  Benzīna noplūde no dzelzceļa cisternas ar tilpumu 60 m3 (1. scenārijs)    19
6.1.2.  Amonjaka noplūde no dzelzceļa cisternas ar tilpumu 60 m3    20
6.2.  Secinājumi pēc veiktajiem ārējo risku aprēķiniem    23
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    24
Darba fragmentsAizvērt

6.2. Secinājumi pēc veiktajiem ārējo risku aprēķiniem
Hipotētiski vissliktākais riska scenārijs ir amonjaka noplūde no dzelzs ceļa cisternas. Ja 30 minūšu laikā no vielas noplūdes brīža netiks veikti noplūdes ierobežošanas un avāriju seku likvidēšanas pasākumi un augstskolā cilvēkiem netiks izsniegti attiecīgi individuālie aizsardzības līdzekļi, tad amonjaka toksiskā iedarbība uz apkārt esošo un dzīvojošo cilvēku dzīvību un veselību būs ar neatgriezeniskām sekām. Jāņem vērā , ka stacija atrodas Jēkabpils pilsētas robežā.
Šajā gadījumā reāli būs apdraudēta ne tikai tuvumā esošo cilvēku dzīvība un veselība, jo veselībai bīstamās tvaiku koncentrācijas izplatīsies līdz attiecīgi 2 un 4,5 km attālumam. Tā ietekmēs arī pa apvedceļu braucošo transportu un pat Daugavas otrā krastā dzīvojošos. Tomēr šāda notikuma realizācijas varbūtība ir zema.
Bīstams ir arī riska scenārijs, kad Krustpils dzelzceļa stacijā eksplodē cisterna ar benzīnu:
• degošās peļķes rādiuss- 27 metri;
• 100% letālo iznākumu zonas rādiuss - 92 metri;
• 1% letālo iznākumu zonas rādiuss- 132 metri.
Izceļoties ugunslodei bīstamība palielinās:
• Ugunslodes diameters – 220 metri;
• Ugunslodes augstums – 362 metri;
• Ugunslodes pastāvēšanas laiks – 15.1 sekunde;
• 100% letālās zones rādiuss – 273 metri;
• Drošs attālums – 528 metri.
Tātad arī benzīna tvaika-gaisa sprādziena gadījumā blakus esošie cilvēki var iegūt ievainojumus no stikla atlūzām. Jebkurā no minētajiem scenārijiem dzīvībai bīstami būtu atrasties dzelzceļa stacijā.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants