Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 1.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 2.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 3.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 4.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 5.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 6.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 7.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 8.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 9.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 10.
  • Referāts 'Globālās pozicionēšanas sistēmas izmantošana automobiļa vadībā', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Studiju programmas izvēles motivācija    4
  Ievads    5
  GPS uzbūves shēma    6
  Vispārēja informācija par GPS    8
  Pirmie iespaidi par studijām DITF    10
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

GPS (globālā pozicionēšanas sistēma) ir galvenā satelīt navigācijas sistēma.
Sākotnēji tika palaisti daži zemas orbītas satelīti kara darbības ietvaros, orientēšanās apkārtnē. Taču tagad jau 24 satelīti darbojas miermīlīgu mērķu labā.
GPS veido trīs galvenās sastāvdaļas: kosmosā esoši MZP(mākslīgie Zemes pavadoņi), MZP kontroles sistēma un uztvērēji.
Praktiski kosmosā atrodas 24 darba kārtībā esoši pavadoņi, kas riņķo ap Zemi sešās savstarpēji simetriski izvietotās orbītās 550 leņķī pret ekvatoru. Orbītas atrodas ~20000 kilometru attālumā no zemes, kas ir apmēram trīs reizes lielāks attālums, nekā Zemes ekvatoriālais rādiuss.
MZP riņķo ap Zemi pa noteiktu orbītu, apriņķojot to 11 stundās un 58inūtēs. Mainīgo MZP pavadoņu skaitu kosmosā nosaka gan pašu pavadoņu stāvoklis(pārraidot kļūdainu informāciju, pavadonis tiek atslēgts no sistēmas), gan arī straujās GPS attīstības tendences.
MZP saņem no Zemes kontroles stacijām raidītās navigācijas ziņas, ģenerē un pārraida L1 un L2 nesējfrekvenču viļņus, P un C/A kodus, kā arī navigācijas ziņojumus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants