Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Bērncentrētais mācību modelis', 1.
  • Eseja 'Bērncentrētais mācību modelis', 2.
  • Eseja 'Bērncentrētais mācību modelis', 3.
  • Eseja 'Bērncentrētais mācību modelis', 4.
Darba fragmentsAizvērt

• Bērncentrētā mācību modeļa stiprās puses:
Skolotājam ar skolēnu ir laba saskarsme, bērns netiek piespiests mācīties, bet dara to ar paša vēlmēm un iniciatīvu, līdz ar to bērns ļoti uzticas skolotājam un jūt, ka skolotājs tic viņa spējām un uztver bērnus kā līdzvērtīgus cilvēkus. Katram bērnam tiek sniegta individuāla pieeja, ir lielisks kontakts ar bērna vecākiem, kas, manuprāt, ir ļoti svarīgi, jo ģimenei ir īpaša lomu bērna audzināšanā.
„Mēs taču runājam par mācīšanos, nevis par mācīšanu, tad kāpēc pētījumi par to, kā mācamies, netiek izmantoti praksē?”
Sers Džefrijs Holans (CRAC konferencē 1996.gada janvārī)
Izvēlējos analizēt šo bērncentrēto mācību modeli ne tikai tādēļ, ka pati strādāju sākumskolā un šis mācību modelis ieinteresēja visvairāk, gribējās uzzināt par to nedaudz vairāk, bet arī tādēļ, ka šobrīd ļoti aktuāla problēma, ne tikai manā, bet arī daudzās citās mācību iestādēs, ir skolēna un skolotāja saskarsme, attieksme pret mācīšanos, motivācijas zudums, vēlme kaut ko darīt. Lai nu kā būtu, jāņem vērā, ka mācīšanas procesā galvenais ir bērns, kuram jāpalīdz attīstīties, pilnveidoties un apzināties savu tēlu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants