Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.10.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 1.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 2.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 3.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 4.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 5.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 6.
  • Konspekts 'Četrtaktu dzinējs', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Dzinēja galvenie mehānismi un sistēmas. Iekšdedzes dzinēja galve­nais mehānisms ir kloķa - klaņa mehānisms (4. zīm.), kurš sastāv no ci­lindra 2, cilindru galvas 6, virzuļa 3, virzuļa gredzeniem 5, virzuļa pirksta 4, klaņa 1, kloķvārpstas 10 un spararata 9.
Ar kloķa-klaņa mehānismu degvielas siltuma enerģija tiek pārveidota mehāniskajā enerģijā. Šim nolūkam cilindrā ievada degmaisījumu, kuru saspiež un aizdedzina. Degvielai sadegot, gāzu temperatūra un spiediens strauji pieaug, gāzes izplešas un pārvieto virzuli uz leju. Tā kā virzulis šarnīrveidā savienots ar klani, bet klana otrs gals šarnīrveidā pievienots kloķvārpstas kloķim, tad virzuļa pārvietošanās izsauc kloķvārpstas un spararata griešanos. Tādā veidā kloķa-klaņa mehānisms uzņem gāzu spie­dienu un pārveido virzuļa taisnvirziena kustību kloķvārpstas rotācijas kustībā, piešķirot tai noteiktu kinētisko enerģiju.
Lai dzinēja darbība varētu turpināties, cilindrs jāatbrīvo no sadegša­nas gāzēm un tajā no jauna jāievada degviela un gaiss. Gāzu ieplūdi un izplūdi no cilindra regulē gāzu sadales mehānisms ar ieplūdes un izplū­des vārstiem, bet degmaisījuma sagatavošanu un ievadīšanu cilindrā, kā ari sadegšanas gāzu izvadīšanu no tā veic dzinēja barošanas sistēma.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants