Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 19.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 1.
  • Konspekts 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 2.
  • Konspekts 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 3.
  • Konspekts 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 4.
  • Konspekts 'Globalizācijas ietekme un tirgus segmentēšanas nozīme patērētāju uzvedībā', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Tādējādi jāsecina, ka globalizācija kļūst arvien svarīgāka visiem uzņēmumiem, pat tiem, kas paši neplāno paplašināt savu darbību starptautiskā mērogā; arī šos uzņēmumus tieši vai netieši ietekmē gan ārvalstu konkurence, gan arī vietējie uzņēmumi, kuri darbojas starptautiskā mērogā. 1 Piemēram, šāda globalizācija ietekmē uz Latvijas uzņēmumiem spilgti vērojama bezalkoholisko dzērienu nozarē, proti, ja agrāk varējām iegādāties tikai Cido, Gutas un Pūres dabīgās sulas, tad tagad šiem uzņēmumiem nākas konkurēt ar dažādām ārvalstu firmām, kas sulas (nektārus) piedāvā par zemākām cenām, kas šajos krīzes apstākļos ir samērā nozīmīgs faktors. Tomēr šajā pašā faktā, proti, ārzemju konkurencē, saskatu arī pozitīvo ietekmi, proti, pašmāju ražotājiem ir stimuls uzlabot savu produkciju, to dažādot un pilnveidot. Piemēram, ja runājam par Cido sulām, tad jāsaka, ka konkurences ietekmē produkcija ir krietni vien uzlabojusies, proti, ja kādreiz patērētājiem tika piedāvātas tikai 3 veidu sulas, tad tagad ir pieejami vismaz seši dažādi veidi. Tāpat Cido pārtikas grupa paplašinājusi sortimentu, piedāvājot ne vien sulas, bet arī cita veida bezalkoholiskos dzērienus, piemēram, ledus tēju, kas veiksmīgi konkurē ar līdzīgu ārzemju produktu (Cappy). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants