Vērtējums:
Publicēts: 03.10.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Dadaisms', 1.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 2.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 3.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 4.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 5.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 6.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 7.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 8.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 9.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 10.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 11.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 12.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 13.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 14.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 15.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 16.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 17.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 18.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 19.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 20.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 21.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 22.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 23.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 24.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 25.
  • Prezentācija 'Dadaisms', 26.
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir dadaisms?
Dadaisms – (no fr.val. dada – koka zirdziņš (bērnu valodā)) – mākslas virziens, kurš radās Šveicē, Cīrihē 1916. gadā kā protests pret 1. pasaules karu un izpaudās mākslas idejiskuma (idejas) noliegumā. Šis mākslas, literatūras un mūzikas virziens izplatījās Berlīnē, Hannoverē, Nujorkā, Parīzē un pastāvēja līdz 1922.gadam, kad nemanot apsīka.

Dadaisma pirmsākumi
Par dadaisma aizsācējiem uzskatāmi vācieši Hugo Balls (1886-1927), Rihards Hīlzenbeks (1892-1974) un Hanss Arps (1886-1966), kā arī rumānis Tristans Carā (1896-1963), kas izveidoja klubu "Kabarē Voltērs", kurā pulcējās jaunā mākslas virziena azsācēji.
Dadaisms uzskatāms par pirmo patiešām starptautisko mākslas virzienu, jo emigrantu grupas, kurās dadaisms izveidojās, bija izteikti multinacionālas, turklāt dadaistu grupas dažādās valstīs sadarbojās.

Dadaistu ideoloģija
Dadaisti nāca pie atziņas, ka sabiedrībā, kas mēdz slavināt cilvēku un garīgās vērtības, bet pieļauj to iznīcību (un apzinātu iznīcināšanu), vairs nav iespējama radoša darbība. Līdz ar to dadaisti centās līdz absurdam novest visas estētiskās vērtības. Viņi vērsās pret sabiedrības likumiem, morāli, reliģiju, ētiku.…

Atlants