Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 1.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 2.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 3.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 4.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 5.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 6.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 7.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 8.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 9.
  • Referāts 'Morālās situācijas analīze', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Situācija.
Kāda sabiedrībā iecienīta uzņēmuma pārdevējai Zanei tiek paziņots, ka turpmāk uzņēmuma veikalos tiks izpārdota prece, kurai beigsies termiņš pēc divām nedēļām, kā arī prece, kurai jau beidzies termiņš, kas atsūtīta no ārzemēs esošajiem veikaliem, jo tur tā neesot izpārdota, un tāpēc jāpārdod Latvijas veikalos. Pārdevēju alga ir atkarīga no veikala, kurā viņas strādā, ietirgojuma.
Salīdzinot ar citiem šāda veida produktiem, precēm, kas pārdodas šajā uzņēmumā, ir diezgan augstas cenas. Jāpiemin, ka uzņēmums tirgo tāda veida produkciju, kura nav izlietojama īsā laika posmā. Preci, kurai pēc divām nedēļām būs iztecējis derīguma termiņš, regulāri lietojot, ir iespējams izlietot apmēram trīs līdz četru mēnešu laikā, bet preci, kurai termiņš jau beidzies, aptuveni divu mēnešu laikā.
Manuprāt, šis gadījums parāda, ka, lai gūtu peļņu, cilvēki ir gatavi uz visu. Šis ir stāsts par cilvēku godīgumu vienam pret otru. Uzskatu, ka, pārdodot dārgas preces uzticamiem klientiem, uzņēmumam ir jānodrošina preces kvalitāte, nemaz nerunājot par to, lai tai būtu normāls derīguma termiņš. Uzņēmums, pārdodot šādu preci izrāda ārkārtīgi lielu necieņu pret klientiem, kuri tam uzticas. Uzņēmums ir atbildīgs par preces kvalitāti, ko tas ražo un pārdod, bet pārdevējas ir līdzatbildīgas, pārdodot nekvalitatīvu un nepiemērotu preci klientiem, jo atbildība sevī ietver spēju paredzēt savas rīcības sekas un mainīt rīcību, ja sekas ir nelabvēlīgas indivīdam un sabiedrībai kopumā.

Iesaistītās puses.
Šajā situācijā iesaistītas ir vairākas puses. Situācijā iesaistītas ir visas veikalu pārdevējas, kuras ir spiestas preci ar beigušos derīguma termiņu pārdot klientiem. Nākamā puse, kas iedalās, ir klienti, kuri, cerēdami, ka pērk augstas kvalitātes preci, maksājot par to salīdzinoši augstu cenu, nemaz nezin, ka tiem tiek pārdota standartiem (šajā gadījumā arī cenai) neatbilstoša prece. Nākamie ir uzņēmuma vadība un atbildīgie par pārdošanu, kas pieņēmuši lēmumu pārdot nekvalitatīvo preci.

Autora komentārsAtvērt
Atlants