-
Ilgstošais vērojums dabā
20.septembris
Šodien no rīta jau ir saulains laiks. Rīta aplī audzinātāja pie bērniem ierodas ar ezīti un groziņu. Visi skatās, ko groziņā atnesis ezis. Groziņā ieliktas bērza lapas- lielas un mazas. Bērni lapas sašķiro lielās un mazās. Tad ar bēriem pārrunā, kāda ir lapas forma, krāsā. Lapas noliekam speciāli atvēlētā stūrītī ezim, kur veidosim viņa migu.
Ezis izlasa bērniem pasaku.
KĀ KOKIEM IZGĀJA
Visu vasaru kokiem vajadzēja apmierināties tikai ar vienu zaļu tērpu. Pēdīgi viņiem tas pagalam apnika.
– Mīļā vasara, – koki lūdzās, – dod mums skaistāku tērpu!
– Man nav skaistāka, – vasara atbildēja. Tad koki griezās pie rudens.
– Mīļais rudens, dod mums greznus svētku tērpus!
– Labi, – rudens sacīja, – došu.
Un rudens ķērās pie darba. Viens divi – un jaunie tērpi bija gatavi: apsei un kļavām sarkani, bērzam un liepai zeltaini, ozolam, alksnim un lazdai brūni un rūsgani. Kad saule tērpus apspīdēja, tie izskatījās kā samta, zīda vai zelta. Viss nu laistajās varavīksnes krāsās, un kokiem bija lielu lielais prieks. .. …
Bērza vērojums gadalaika ritumā Bērnu vecums: 2-4 gadi. Mērķis: Attīstīt bērnu motivāciju rūpēties, saudzēt, vērot dabu. Iesaistīt bērnus dažādās dabas iepazīšanas aktivitātēs. Uzdevumi: 1. Veicināt bērnu novērošanas spēju attīstību 2. Sniegt priekšstatu par tuvākajā apkārtnē augošu koku, tā īpatnības(lapas, zari, miza) 3. Paplašināt bērnu aktīvo vārdu krājumu 4. Veidot bērnos atbildības sajūtu. 5. Veicināt salīdzināšanas prasmes un prasmi izdarīt secinājumus 6. Nostiprināt bērnu zināšanas par norisēm, pārmaiņām dabā rudenī 20.septembris Šodien no rīta jau ir saulains laiks. Rīta aplī audzinātāja pie bērniem ierodas ar ezīti un groziņu. Visi skatās, ko groziņā atnesis ezis. Groziņā ieliktas bērza lapas- lielas un mazas. Bērni lapas sašķiro lielās un mazās. Tad ar bēriem pārrunā, kāda ir lapas forma, krāsā. Lapas noliekam speciāli atvēlētā stūrītī ezim, kur veidosim viņa migu. Ezis izlasa bērniem pasaku.