Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.09.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 1.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 2.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 3.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 4.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 5.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 6.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 7.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 8.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 9.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 10.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 11.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 12.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 13.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 14.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 15.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 16.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 17.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 18.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 19.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 20.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 21.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 22.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 23.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 24.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 25.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 26.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 27.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 28.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 29.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 30.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 31.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 32.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 33.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 34.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 35.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 36.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 37.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 38.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 39.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 40.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 41.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 42.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 43.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 44.
  • Prakses atskaite 'Valsts kvalifikācijas prakse mājmācībā', 45.
Darba fragmentsAizvērt

Viens no pirmsskolas perioda psihiskās attīstības nosacījumiem ir rotaļu spēlēšana (lomu un sižeta), kad bērni sāk sevi identificēt ar noteiktām lomām, sāk ievērot rotaļu noteikumus, seko tiem līdzi. Līdz ar to tiek attīstīta paškontrole, kā arī normu izpratne, apgūstot sociālās uzvedības normas. Šī perioda attīstība ir pašā pamatā pārējo attīstības periodu rezultātiem. No tā izriet, ka bērna attīstība līdz 5 – 7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgākie gadi. “Bērnība ir ļoti svarīgs posms cilvēka mūžā. Tā ir nevis sagatavošanās nākamajai dzīvei, bet īsta, krāšņa savdabīga dzīve. No tā, kā pagājusi bērnība, kas ietekmējis šajos gados, atkarīgs tas, par kādu cilvēku kļūs mazulis.” ( V. A. Suhomlinskis ) Lielākā tiesa pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieki atzīst, ka izzināšanas un attīstības vislielākās iespējas cilvēkam piemīt vecumā līdz 7 gadiem. Tāpēc ļoti aktuāls ir jautājums, kā pareizi organizēt šo ļoti svarīgo dzīves posmu un sagatavot bērnu ne tikai skolai, bet arī visai turpmākajai dzīvei. Tam ir vairāki svarīgi priekšnosacījumi (bērna fiziskā sagatavotība, pilnvērtīga garīgā attīstība un psiholoģiskā sagatavotība, kā arī praktiskā sagatavotība).
1. FIZISKAIS RAKSTUROJUMS.
Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, augšana, koordinācijas spēju pilnveidošanās. Bērni jau spēj veikt sarežģītas kustības (lēkt un balansēt uz vienas kājas, rāpties pa stieņiem, izdarīt dažādus palēcienus utt.) un arī spēj saskaņot 2 principus – “Es gribu!” un “Man vajag”. Bērnu muskuļi šajā periodā ir labāk attīstīti nekā bērnu spēja tos kontrolēt. Lai gan sīkā pirkstu muskulatūra vēl tikai attīstās, tāpēc 4 –5 gadu vecumā bērniem var būt grūti griezt ar šķērēm, precīzi nokrāsot malu, līmēt papīra aplikācijas, uzvērt krelles. Vēl šinī vecuma posmā veidojas bērnu prasmes un iemaņas koncentrēt skatienu uz sīkām lietās un vienlaicīgi uz vairākām. Šajā laikā vēl pilnveidojas acu un roku koordinācija (6 –7 gadu vecumā jau jābūt gatavības pakāpē). Zēniem šajā periodā ir labāk attīstīti lieli muskuļi un viņi izturīgāki, bet meitenēm ir labāk attīstīta sīkā pirkstu muskulatūra, kā arī tās ir mierīgākas un precīzākas. 90% bērnu ir “labās rokas” bērni. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants