Vērtējums:
Publicēts: 15.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 1.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 2.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 3.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 4.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 5.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 6.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 7.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 8.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 9.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 10.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 11.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 12.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 13.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 14.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 15.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 16.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 17.
  • Referāts 'Ministriju loma loma vides aizsardzībā', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  VARAM loma vides aizsardzībā    4
2.  Veselības ministrijas loma vides aizsardzībā    9
3.  Zemkopības ministrijas loma vides aizsardzībā    11
4.  Satiksmes ministrijas loma vides aizsardzībā    14
  Kopsavilkums    15
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

Dzelzceļa likums paredz, ka Valsts dzelzceļa administrācijai ir jāizstrādā dzelzceļa vides aizsardzības politika, ko apstiprina satiksmes ministrs, un rīcības programma, kā arī jāuztur vides aizsardzības paškontroles sistēma. Dzelzceļa vides politika pirmo reizi tika izstrādāta 2002. gadā, bet pārskatīta un atjaunota - 2005., 2008. un 2012. gadā.
Dzelzceļa vides politikas dokumenta mērķis ir noteikt nozares ilgtermiņa un īstermiņa vides aizsardzības mērķus, norādīt politikas īstenošanas līdzekļus, ko var izmantot politikas ieviešanai.
Dzelzceļa vides politiku pēc Valsts dzelzceļa administrācijas pasūtījuma izstrādāja vides konsultāciju uzņēmums „Estonian, Latvian & Lithuanian Environment”. Dokumenta pārskatīšanas un atjaunošanas darbā piedalījās pārstāvji no Satiksmes ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas, Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja, Valsts vides dienesta, reģionālajām vides pārvaldēm, pašvaldībām, kā arī dzelzceļa uzņēmumiem .

Kopsavilkums
Ikviens cilvēks ir iesaistīts vides aizsardzībā, jo vide ir visapkārt, un ikviens ir ieinteresēts dzīvot pēc iespējas tīrākā un skaistākā vidē.
VARAM ir galvenā ministrija Latvijā, kas rūpējas par vides aizsardzības politikas veidošanu un seko līdzi tās izpildei.
Veselības ministrijas galvenā loma vides aizsardzībā ir nodrošināt, lai vide neietekmē cilvēka veselību. Lai gan Latvijā pēdējā laikā nav veikti ne pieaugušo, ne arī bērnu vides veselības pētījumi, nevar noliegt vides faktoru nelabvēlīgo ietekmi uz veselību.
Zemkopības ministrijas galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai lauksaimnieciskā darbība ir saskaņā ar vidi, un lai lauksaimniecība nerada kaitējumu videi.
Satiksmes ministrijai, no darbā apskatītajām, ir vismazākā loma vides aizsardzībā. Būtiski ir nodrošināt, lai transports nerada kaitējumu videi un īpaši būtiski, tas ir jūrniecībā, jo no apskatītajām iestādēm, tikai Satiksmes ministrija regulē jūras aizsardzības politiku.

Autora komentārsAtvērt
Atlants