Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 02.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 1.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 2.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 3.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 4.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 5.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 6.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 7.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 8.
  • Referāts 'Mācīšanās traucējumi', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Korekcijas darbs
Ilgstošas un smagas valodas sistēmas traucējumu problēmas bērnam var radīt gan psiholoģiskus traucējumus, gan neirozes, gan depresiju, gan somatizāciju. Smagu valodas sistēmas traucējumu gadījumos ir nepieciešams ilgstošs un pacietīgs visu speciālistu (skolotājs, logopēds, speciālais skolotājs, sociālais pedagogs, ārsts, ārsts neirologs, ārstnieciskās vingrošanas speciālists, ma¬sieris) un vecāku vienots komandas darbs, turklāt traucējumus nevar pilnībā novērst, bet gan tikai uzlabot vispārējo stāvokli.
Virzīt mācības uz to, lai uzturētu un izkoptu skolēnu stiprās
puses;
• atcerēties, ka lielākas iespējas apgūt mācību vielu ir arī tad, ja
• informāciju sniedz dažādi (dzirdami, redzami, taustāmi);
• ļaut skolēnam informāciju paust dažādos veidos (stāstot, rak¬stot, tēlojot, zīmējot);
• informāciju atkārtot vairākkārt;
• neierobežot skolēnus uzdevumu izpildes laikā.
Lasīšana un rakstīšana ir sarežģīts process, kam nepieciešama labi attīstīta dzirde, redze, tauste un kustībspēja;
• skolēni ar valodas sistēmas traucējumiem mācību stundas lai¬kā strādātu kopā ar palīgskolotāju (speciālo pedagogu), tāpēc ka tik strauja lasīt un rakstīt mācīšanās gaita, kā to prasa Pa¬matizglītības standarts, šādam bērnam nav pa spēkam;
• papildus ar viņu strādātu speciālistu komanda (skolotājs logo¬pēds, fizioterapeits, psihologs, ārsts neirologs, sociālais peda¬gogs);
• ari bērna vecāki tiktu iesaistīti problēmas risināšanā.(4)

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants