Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 1.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 2.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 3.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 4.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 5.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 6.
  • Konspekts 'Statistiskā grupēšana. Variācijas rādītāji', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Sociāli ekonomiskās parādības atšķiras ar savas attīstības formu daudzveidību. Tāpēc pie grupēšanas rodas jautājums par tādas pazīmes izvēli, kura ir adekvāta pētījuma mērķim un sākotnējo datu raksturam. Grupēšanas veikšanai jāizvēlas galvenās jeb noteicošās pazīmes. Noteicošās pazīmes ir tās pazīmes, kuras vispilnīgāk un visprecīzāk raksturo pētāmo objektu, ļauj izvēlēties tā tipiskākās īpašības un iezīmes.
Visas daudzveidīgās pazīmes var klasificēt šādā veidā:
1.Pēc izteiksmes veida:
1.1.atributīvas (profesija, izglītība, preces nosaukums u.tml.);
1.2.kvantitatīvas (strādājošo skaits, ieņēmumi latos u.tml. skaitļi):
1.2.1.diskrētas (bērnu skaits, istabu skaits u.tml. veseli skaitļi);
1.2.2.nepārtrauktas (produkcijas apjoms Ls, mēneša darba samaksa Ls u.tml. skaitļi, kas ir arī ar daļu nozīmi).
2.Pēc svārstību rakstura:
2.1.alternatīvas, kuras daļai vienību piemīt, bet citai – nē (produkcijas varbūt kvalitatīva un nekvalitatīva);
2.2.ar daudzām kvantitatīvām nozīmēm (darba samaksas lielums utt.).
3.Pēc nozīmes pētāmo parādību savstarpējo saistību noteikšanā pazīme iedalās:
3.1.faktoriālās, kuras iedarbojas uz citām pazīmēm;
3.2.rezultatīvā, kuras ietekmē citas pazīmes.…

Atlants