-
Ekspluatācijas darba tehnoloģija un vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
“VILCIENU KUSTĪBAS GRAFIKS” | 3 | |
1. | Krautas un tukšas vagonplūsmas | 7 |
2. | Nosūtītāju maršrutu formēšanas plāna aprēķins un kalendāra plāna sastādīšana | 14 |
3. | Vilcienu no tukšiem vagoniem formēšanas plāna aprēķins | 16 |
4. | Viengrupas vilcienu formēšanas plāna aprēķins, izmantojot savienoto analītisko salīdzinājumu metodi | 18 |
5. | Vietējā darba organizācija dzelzceļa iecirkņos | 24 |
5.1. | Vietējā darba apjoma noteikšana starpstacijās | 25 |
5.2. | Vietējo vagonplūsmas diagrammas konstruēšana | 26 |
5.3. | Savācēja vilcienu skaita aprēķins, kas apkalpo vietējo darbu | 27 |
5.4. | Starpstaciju apkalpošanas paņēmiena izvēle | 28 |
5.5. | Savācēja vilciena darba laika aprēķins starpstacijā | 29 |
5.6. | Vietējā darba diennakts plāna grafika izstrāde | 31 |
6. | Staciju intervāli un starpvilcienu intervāli | 32 |
6.1. | Nevienlaicīgas pienākšanas intervāls | 32 |
6.2. | Vilcienu izmaiņas intervāls | 34 |
6.3. | Pretēju virzienu vilcienu nevienlaicīgas nosūtīšanas intervāls | 35 |
6.4. | INTERVĀLS STARP VILCIENIEM PAKETĒ | 37 |
6.5. | PAKAĻBRAUKŠANAS INTERVĀLS | 38 |
7. | Caurlaides spējas aprēķins | 40 |
5.4. Starpstaciju apkalpošanas paņēmiena izvēle.
Starpstaciju apkalpošanas paņēmiens ir atkarīgs no:
• vietējo vilcienu daudzuma (savācēja un izvedēja vilcienu);
• iekraušanas un izkraušanas apjomiem dotās stacijās.
Eksistē šādi starpstaciju apkalpošanas paņēmieni:
• ar savācēja vilcieniem katrā starpstacijās;
• ar savācēja vilcieniem tikai balsta starpstacijās;
• ar zonas savācēja vilcieniem;
• ar izvedēja vilcieniem;
• ar dispečeru lokomotīvēm.
Starpstaciju apkalpošanas paņēmiena izvēles lietderība tiek noteikts ar tehniski ekonomiskiem salīdzinājumu, kas attiecas uz vagonu-stundu un lokomotīvju-stundu izlietojumiem, ekspluatācijas izdevumiem un lokomotīvju vajadzību.
Pēc aprēķina rezultātiem (5.3.12.tabulas) var secināt, ka nepieciešams pieņemt variantu: pāru virzienā un nepāru virzienā darbojas pa diviem savācēja vilcieniem.
Pēc starpstaciju apkalpošanas paņēmiena noteikšanas tiek izskatīti vietējo vilcienu izvietošanas shēmu iespējamie varianti vietējā darba plāna-grafikā.
Starpstacijās vietējo vagonu kopējā dīkstāve ir atkarīga no savācēja vilcienu ielikšanas izvēlētas shēmas (5.3.8.zīm.).
…
Vilces apkalpošana iecirknī notiek ar dīzeļlokomotīvēm ar vadošo pacēlumu, kas ir dots 2.tabulā. Pa iecirkni brauc vagoni, no kuriem ir 500 astoņasu vagoni. Vidējais vagona garums ir 15 m, vagona bruto svars ir 70 t. un vagona tara – 22 t. Stacijas ceļu lietderīgais garums ir 1050 m.