Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.07.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Pedagoģiski filosofiskie principi Latvijas izglītībā, teorijā un praksē', 1.
  • Eseja 'Pedagoģiski filosofiskie principi Latvijas izglītībā, teorijā un praksē', 2.
  • Eseja 'Pedagoģiski filosofiskie principi Latvijas izglītībā, teorijā un praksē', 3.
  • Eseja 'Pedagoģiski filosofiskie principi Latvijas izglītībā, teorijā un praksē', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Harmoniska personība ir cilvēks, kas savā attīstībā un darbībā saskaņo gan individuālās dzīves, gan sabiedriskās dzīves vajadzības, gūst gandarījumu un piepildījumu katrā no tām, apzinās savas dzīves jēgu un, nezaudējot vērtību orientierus, spēj nepārtraukti mainīties līdz ar apkārtējās pasaules pārmaiņām, kā arī pats pārveido šo pasauli, saskaņojot savas un citu vēlmes, vajadzības un iespējas. Personības harmoniska attīstība nozīmē cilvēka garīgās un fiziskās, intelektuālās (prāta), emocionālās (jūtu) un voluntārās (gribas) attīstības līdzsvaru
Personības attīstības ceļš ir garš un sarežģīts. To ietekmē iedzimtība, sociālā vide, kā arī mērķtiecīga audzināšana un apzināta pašaudzināšana.
Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādātos pedagoģiskos uzdevumus un principus, rīkojumus un instrukcijas, standartus un programmas praksē īsteno skola. Skolotāja uzdevums ir šīs prasības attiecināt uz katru konkrētu skolēnu un aptuveni paredzēt viņa turpmākās attīstības iespējas, kā arī varbūtējos traucējumus un novirzes.…

Atlants